Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.452.200 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Napatrzył się i wciąż nie mógł zrozumieć - co za fatum wisi nad tym nieszczęsnym krajem, co za przekleństwo, że jeśli nawet pojawiał się tu ktoś porządny, to albo zaraz znikał nie wiedzieć gdzie, albo po fakcie okazywał się zupełnie inny i tak czy owak do wyboru zostawali tylko kretyni i złodzieje, świnie i dupy wołowe, cynicy i nieudacznicy - i proszę, wybieraj, chciałeś wolności, chciałeś demokracji..

Dodaj swój komentarz…
Jan Res - @ Edzio   1 na 1
Łyszczyński to świetlista postać: autentyczny filozof-ateista. Możemy się Nim szczycić i musimy przywrócić Jego pamięć.
KK ma i w Polsce sporo na sumieniu, bo w tamtym okresie zaciekle tępił prawosławnych i przegnał wszystkich arian. A ateistów i heretyków mordował. Znamy kilka takich przypadków.
***
Zaproszenie Andrzeja do wzięcia udziału w rekonstrukcji historycznej nie znalazło wśród Was żadnego odzewu. Wciąż nam brak aktorów i figurantów. Czyżby warszawscy ateiści nie byli zdolni poświęcić tej sprawie choćby kilku godzin? Jakże mizernie to wygląda na tle działalności katolików :(((
Autor: Jan Res  Dodano: 26-01-2013
Reklama
Ejek - @Edzio   2 na 2
Łyszczyński to nie jedna z tysięcy ofiar. Nie "czarownica" czy inny urojony wróg koscioła. To prawdziwy wróg KRK.
Stracony za to co my robimy teraz bezkarnie.
Nie wierzymy.
Autor: Ejek  Dodano: 25-01-2013
Edzio - Łyszczyński...   1 na 1
U nas Łyszczyński a w innych krajach tysiące ofiar prześladowań religijnych.I tak Polska wypada dobrze.Ja to wszystko rozumiem, ale czasami to tą Polskę zohydza sie bardziej niż na to zasługuje.Gdy na Zachodzie(tym wspaniałym i oświeconym) szalały stosy i zabijanie niewiernych, u nas Tatarzy swobodnie wyznawali islam itp.
Autor: Edzio  Dodano: 25-01-2013
Anna B - Piękna idea   4 na 4
W tym roku szczególnie dobrze się składa, bo 30 marca pokrywa się z tzw. Wielką Sobotą. Cóż to za piękne zestawienie świąt - już słyszę to święte oburzenie.
Autor: Anna B  Dodano: 24-01-2013
Andrzej Wendrychowicz   2 na 2
Padają propozycje różnych miesięcy do "zawłaszczenia". Marzec wziął się stąd, że p.Kazimierz urodził się 3-go i został stracony 30 marca. A, że pod jego imieniem się jednoczymy, to wychodzi, że w marcu, a nie w kwietniu. Że manifa też w marcu, to dobrze. To także nasza impreza. Czy i co się uda zrealizować, zależy najwięcej od Was. Że strona internetowa pusta, to trzeba ją zapełnić; kto się zgłasza do tej roboty? Każdy nowy pomysł jest dobry, ale zacznijmy od realizacji już istniejących.
Autor: Andrzej Wendrychowicz  Dodano: 23-01-2013
Jan Res - @ Agnieszka Kaleta, chyzwar
O ile relacje ze stracenia Łyszczyńskiego są dość precyzyjne, to sam proces byłby bardzo trudny do odtworzenia, ponieważ brak jest dokumentacji. Poza tym proces musiałby być odegrany w zamkniętej sali. Nie moglibyśmy pomieścić tam wszystkich chętnych, lub - być może - sala świeciłaby pustkami. Zarówno w jednym, jak w drugim przypadku nie osiągnęlibyśmy pożądanego efektu.
Dzięki Ci chyzwar za podanie linków. Przestudiowawszy te teksty przekonacie się, że odtworzenie procesu zgodnie z prawdą historyczną jest zbyt trudne. Nie możemy się tego podjąć.
Autor: Jan Res  Dodano: 23-01-2013
Jan Res - zapraszamy   2 na 2
Pilne !
Nasza, warszawska grupa PSR, nie jest wystarczająco liczna, aby obsadzić wszystkie role męskie.
Brak nam co najmniej trzech aktorów i mniej-więcej 15 statystów obojga płci.
Aktorzy nie mogą nas zawieść - proszę więc o
poważne potraktowanie przedsięwzięcia.
Statyści będą mieć znacznie łatwiejsze role do odegrania;
mogą się do nas zgłaszać w dowolnym momencie.
Stroje kobiece z XVII w.są podobne do współczesnych: długa spódnica, kożuszek, futrzana
czapeczka. Możecie je same skompletować.
Stroje męskie trzeba będzie wypożyczyć.
Szukamy DOBOSZA (werblisty ?).
Mój numer: 500 155 405
Janek
Autor: Jan Res  Dodano: 23-01-2013
Astrowy
Ja bym przeniosl to na maj kiedy cieplo i fajnie.
Chociaz 2 kwietnia = idealnie pasuje :)
Autor: Astrowy  Dodano: 23-01-2013
chyzwar - coś tam coś tam   2 na 2
Tych linków zabrakło pod artykułem a uważam, że warto przypomnieć genialne (wg mnie oczywiście) teksty o szlachciu Łyszczyńskim, które onegdaj pojawiły się na Racjonaliście
a zostały napisane przez prof. Andrzeja Rusława Nowickiego.

Krótko na temat...

racjonalista.pl/kk.php/s,684/q,O.nieistnieniu.boga

...i nieco dłużej:

racjonalista.pl/kk.php/s,5202/q,Kazimierz.Lyszczynski.1634.1689   część 1.
racjonalista.pl/kk.php/s,5203/q,Kazimierz.Lyszczynski.1634.1689   część 2.
racjonalista.pl/kk.php/s,5204/q,Kazimierz.Lyszczynski.1634.1689   część 3.
Autor: chyzwar  Dodano: 23-01-2013
Jacholek - oby   1 na 1
Oby cośkolwiek z tego wypaliło. Narazie strona o Lyszczyńskim pusta więc w pierwszej kolejności trzeba by ja wypełnić ciekawą treścią, dokumentacją. Sam chciałbym się czegoś dowiedzieć o tej postaci i o jego działalności oraz pisarstwie. Może więcej takich korzeni ateizmu udało by się wykopać za złóż historycznych ? Zgadzam się iż początek marca jest przeładowany, więc koniec miesiąca wydaje się korzystniejszy (ale nie 1-szy kwietnia). No i ważne by oprócz strony widowiskowej nie zabrakło okazji do głębszych refleksji i dyskusji !
Autor: Jacholek  Dodano: 23-01-2013
Krystyna Badurka-Rytel - - @Andrzej..   1 na 1
Może jeszcze nie wszystko ustalone i mógłby Pan rozważyć taką koncepcję:

30 marca rekonstrukcja stracenia a póżniej cały miesiąc czyli kwiecień "zawłaszczony" na dni K.Łyszczyńskiego. Zgłaszam tę propozycję dlatego, że w marcu są dwa dni, które wywołują emocje: jak już pisałam 1 marca i   ósmy marca - dzień kobiet i Manifa. Drugi marca jako dzień ofiar może w ogóle nie chwycić, więc nie przytaczam tego argumentu?
Autor: Krystyna Badurka-Rytel  Dodano: 23-01-2013
Andrzej Wendrychowicz - @Agnieszka   3 na 3
Jak napisaliśmy w zaproszeniu, chcemy "zawłaszczyć" całym marcem. Zaczynamy od rekonstrukcji ze stracenia, bo to wydarzenie uliczne, publiczne, widowiskowe, z szansą na dotarcie do większej liczby mieszkańców Warszawy. Rekonstrukcja procesu - jak najbardziej też! Tyle, że to odbyło by się w sali. Zapraszamy Panią do współpracy w rekonstrukcji procesu :)
Autor: Andrzej Wendrychowicz  Dodano: 23-01-2013
Agnieszka Kaleta - drastic   11 na 11
A może rekonstrukcję procesu, a nie samego stracenia?
Autor: Agnieszka Kaleta  Dodano: 23-01-2013
Ewa Gąsowska - @autor. @Krystyna Badurka-Rytel   4 na 4
Oczywiście, że się włączę, bo postać K.Łyszczyńskiego, jest zupełnie zapomniana, i należy ją przybliżyć wspólczsnym. Bardzo powoli rośnie świadomość, że przez ostatnie 23 lata zbudowaliśmy państwo wyznaniowe, z przywilejami, szczególnie dla kk wprost niebotycznymi. Zapewne wywoła to sprzeciw "prawdziwych polaków", szczególnie tych politycznych.
Pani Krystyno, popieram Pani wniosek całym sercem. Nie wolno budować demokracji na fałszywie rozumianej historii, i robić z "tzw. partyzantów" z NSZ bohaterów narodowych, bo to przeczy zasadom humanizmu i szeroko pojętego człowieczeństwa. Być może odradza się myśl socjalistyczna i komunistyczna, której tak bardzo brakuje w dyskursie publicznym. Serdecznie pozdrawiam, Ewa Gąsowska
Autor: Ewa Gąsowska  Dodano: 23-01-2013
Krystyna Badurka-Rytel   6 na 6
Zamierzenia imponujące,  dodają otuchy. A może pójść za ciosem i i niech się w marcu zagotuje, tzn. 1 marca już zajęty  - to święto  tak zwanych partyzantów, drugi marca - święto ich ofiar a czwarty marca - na Kazimierza - święto Kazimierza łyszczyńskiego i jednocześnie dzień racjonalisty: ateistów, humanistów i wolnomyslicieli
Autor: Krystyna Badurka-Rytel  Dodano: 23-01-2013
Jacek Tabisz   7 na 7
Wspaniała inicjatywa, w którą naprawdę warto się zaangażować! Dodam, że nasz indyjski gość, Sanal Edamaruku, przewodniczący Indyjskich Racjonalistów, bardzo chce wydać w Indiach książkę o Kazimierzu Łyszczyńskim, jeśli przygotujemy jej tekst po angielsku. Projektowi uczczenia Łyszczyńskiego można pomoc na 1001 sposobów - jest to wspaniała okazja, aby pokazać w Polsce, że istniejemy i że Polska to nie tylko "katolickie korzenie".
Autor: Jacek Tabisz  Dodano: 23-01-2013
Stefan Dudziński - stefan   1 na 1
Bardzo ciekawe bardzo chciałbym sie więcej dowiedzieć o tym człowieku,no cóż zbrodnia i ciemnota nic więcej się nie da powiedzieć.
Autor: Stefan Dudziński  Dodano: 23-01-2013

Pokazuj komentarze od pierwszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365