Do treści
Światopogląd
Religie i sekty
Biblia
Kościół i Katolicyzm
Filozofia
Nauka
Społeczeństwo
Prawo
Państwo i polityka
Kultura
Felietony i eseje
Literatura
Ludzie, cytaty
Tematy różnorodne
Znalezione w sieci
Współpraca
Pytania i odpowiedzi
Listy od czytelników
Fundusz Racjonalisty
Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
205.018.249 wizyt
Ponad 1064 autorów napisało
dla nas 7362 tekstów.
Zajęłyby one 29015 stron A4
Wyszukaj na stronach:
Kryteria szczegółowe
Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..
Ostatnie wątki Forum
:
Rośliny z nasieniem i bez nasieni..
Lustrzana bakteria za 10-30 lat, ..
Platforma, která nabízí ąirokou ą..
Totalna akceptacja zwierząt.
Platforma, ktorá ponúka ąirokú ąk..
Platforma oferująca szeroką gamę ..
(EU) 2023/988 wynaturzone zło - b..
Jak zapobiec krzywdzeniu zwierząt..
Leszek Sykulski: Strategia realiz..
Ogłoszenia
:
dobre szkolenia lub materiały dotyczące Arc..
the topic of customer communications manage..
Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony edyt..
casino
Dodaj ogłoszenie..
Czy Rosja użyje taktycznej broni nuklearnej?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
Oddano 16 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Michel Henry -
Narkotyki: dlaczego legalizacja jest nieuchronna?
Cezary Lusiński -
Parnell. Droga Irlandczyków do demokracji parlamentarnej
Znajdź książkę..
Złota myśl Racjonalisty:
Propaganda jest matką wydarzeń.
Albert Schweitzer
Komentarze do strony
A Fair Fairy Tale - początki procesu twórczego z perspektywy kompozytora
Dodaj swój komentarz…
Arminius - okiem i uchem
Intrygującym zagadnieniem w kontekście poruszanych tematów jest problem wpływu wrażen wizualnych na recepcje dzieła muzycznego. Zdawałoby się, iż muzyka to domena zmysłu słuchu. Jednakże okazuje się, iż doznania wzrokowe mają istotny wpływ na nasz odbiór muzyki. Jurorzy wystawiający punkty za wykonanie utworów muzycznych niejednokrotnie diametralnie różnie oceniają tego samego autora i ten sam utwór muzyczny, w zależności od tego czy widzą jego wykonanie czy też nie. Pojawia się tutaj najpewniej pole do "nadużyć" jeżeli tylko wykonawca odgadnie "gusta" oceniającego i stosownie do tego ukształtuje swój "body language" podczas wykonywania utworu.
Autor:
Arminius
Dodano:
05-08-2014
Reklama
Arminius - ogród sztuk i nauk
1 na 1
"Widoczne są związki muzyki np. z poezją, matematyką, psychologia, biologią czy informatyką".
Gothold Ephraim Lessing napisał dawno już temu "Laokoona", w którym podjął udaną próbę odpowiedzi na pytanie o granicy między poezją a sztukami plastycznymi, o możliwości (czy też jej braku) sublimowania się poezji w sztuki piękne i na odwrót.
Relacje między muzyką a słowem są z tego samego pakietu problemów. Mnie jednakże bardziej intryguje relacja między muzyką a architekturą. Czy mogą wzajemnie na siebie wpływać, a zwłaszcza czy architektura potrafi "wygenerować" impuls twórczy u kompozytora? Jest coś co łączy architekturę i muzykę. Tym iunctim jest rytm. Nie można chyba wykluczyć, iż patrząc się na rzędy kolumn doryckich czy też szeregi okien z gotyckimi maswerkami, geniusz muzyczny może doświadczyć przypływu weny i stworzyć wartościowe dzieło?
Autor:
Arminius
Dodano:
05-08-2014
Pokazuj komentarze
od pierwszego
Aby dodać komentarz, należy się zalogować
Zaloguj jako
:
Hasło
:
Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a -
załóż konto..
Reklama
[
Regulamin publikacji
] [
Bannery
] [
Mapa portalu
] [
Reklama
] [
Sklep
] [
Zarejestruj się
] [
Kontakt
]
Racjonalista
©
Copyright
2000-2018 (e-mail:
redakcja
|
administrator
)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365