Do treści
Światopogląd
Religie i sekty
Biblia
Kościół i Katolicyzm
Filozofia
Nauka
Społeczeństwo
Prawo
Państwo i polityka
Kultura
Felietony i eseje
Literatura
Ludzie, cytaty
Tematy różnorodne
Znalezione w sieci
Współpraca
Pytania i odpowiedzi
Listy od czytelników
Fundusz Racjonalisty
Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.454.715 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało
dla nas 7364 tekstów.
Zajęłyby one 29017 stron A4
Wyszukaj na stronach:
Kryteria szczegółowe
Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..
Ostatnie wątki Forum
:
problem ocieplania klimatu
dziwne
Podręcznik do filozofii współczes..
Czy człowiek może posiadać osobli..
Dlaczego woda i powietrze są wspó..
Wielkie twierdzenie Fermata? ŻAL
Katastroficzny dramat...
Drżyjcie nożownicy
zachód nas zdradzi
Ogłoszenia
:
the topic of customer communications manage..
Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony edyt..
casino
Szukam rekomendacji na temat blogów poświęc..
Dodaj ogłoszenie..
Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Elisabeth Keller (red.) -
Ssaki. Leksykon Zwierząt. Tom 3
Znajdź książkę..
Złota myśl Racjonalisty:
Wiedza nie ma właściciela.
Ludwik Pasteur
Komentarze do strony
Współpraca jako podstawa harmonii społecznej w doktrynie L.T. Hobhousea
Dodaj swój komentarz…
Poltiser - w imię postępu i rozwoju?
1 na 1
Dziękuję za przybliżenie tej niezwykłej postaci.
Jego tropem idą inni wychowankowie "Oxfordu". Harari - jest jednym z nich.
Myślę, że pytanie obecnie brzmi o wiele bardziej dramatycznie. W obliczu bankructwa systemów ideologicznych XX wieku. Zdewaluowane "wartości" nie stanowią już atrakcji dla młodych i aktywnych, a zwłaszcza - zaniedbanych i zniecierpliwionych.
Myślę, że kierunek to nie "postęp i rozwój" - myślę, że to coraz częściej: podtrzymanie naszej gatunkowej egzystencji oraz przetrwanie życia jako zjawiska na Ziemi.
Autor:
Poltiser
Dodano:
22-07-2015
Reklama
Arminius - Poszukiwanie trzeciej drogi
1 na 1
"
Wynikające z własności bogactwo ujmował jako wynik wspólnego działania, efekt tak indywidualnego wysiłku jak i kolektywnego współdziałania, organizacji i rozwoju społeczeństwa. Wskazując na społeczny wymiar bogactwa twierdził, że gromadzenie bogactwa oznacza jednocześnie konieczność dzielenia się własnością ze społeczeństwem".
Poglądy Hobhousa wpisują się w szeroki nurt poszukiwania "trzeciej drogi" jaki pojawił się na przełomie 19 i 20 wieku - skutkiem wykrystalizowania się dwóch anatagonistycznych ustrojów i ideologii - kapitalizmu(liberalizmu) oraz komunizmu - socjalizmu. Do tego nurtu należy też katolicka nauka społeczna (encyklika Rerum Novarum z 1891 r. Leona XIII) oraz socjalistyczny rewizjonizm. Recz charakterystyczna, iż w dotkrynie Hobhousa odnaleźć można elementy wspólne z kns-em czy też współczesnym socjalizmem skandynawskim, a nawet korporacjonizmem, który zafunkcjonował w praktyce jako salazaryzm czy peronizm.
Autor:
Arminius
Dodano:
22-07-2015
Pokazuj komentarze
od najnowszego
Aby dodać komentarz, należy się zalogować
Zaloguj jako
:
Hasło
:
Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a -
załóż konto..
Reklama
[
Regulamin publikacji
] [
Bannery
] [
Mapa portalu
] [
Reklama
] [
Sklep
] [
Zarejestruj się
] [
Kontakt
]
Racjonalista
©
Copyright
2000-2018 (e-mail:
redakcja
|
administrator
)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365