Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.450.517 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Mówić dobrze może tylko ten, kto myśli rozumnie."
Nowinki i ciekawostki naukowe
Różności
Wzmacnianie edukacji na rzecz budowania spójności społecznej (28-11-2011)

Europejczycy podejmują wyzwanie przezwyciężenia nierówności i promowania spójności społecznej, niemniej istniejące różnice edukacyjne nie ułatwiają tego zadania. Finansowani ze środków unijnych naukowcy analizują strategie edukacyjne, które mogłyby pomóc Europejczykom pokonać te problemy. Projekt INCLUD-ED (Strategie inkluzji i spójności społecznej w Europie oparte na edukacji) otrzymał 3,36 mln EUR z tematu "Obywatele i sprawowanie rządów w społeczeństwie opartym na wiedzy" Szóstego Programu Ramowego (6PR) UE.

Konsorcjum INCLUD-ED, pracujące pod kierunkiem Uniwersytetu w Barcelonie w Hiszpanii, twierdzi że nierówności edukacyjne prowadzą do ryzyka ubóstwa, wykluczenia społecznego i trwonienia cennych zasobów ludzkich na rynku pracy. Partnerzy INCLUD-ED zanalizowali interakcje między systemami nauczania, podmiotami i strategiami na szczeblu edukacji przedszkolnej, podstawowej i średniej. Ocenie poddano również specjalistyczne i zawodowe programy nauczania.

Partnerzy INCLUD-ED zrealizowali sześć podprojektów, w ramach których poddano przeglądowi kilka zagadnień: publikacje poświęcone reformie szkolnictwa, teorie i strategie rozwoju w Europie; skuteczne praktyki nauczania w Europie; struktura społeczeństwa opartego na wiedzy i inkluzja edukacyjna; przezwyciężanie ekskluzji społecznej i edukacyjnej grup szczególnie podatnych na zagrożenia; wymiar genderowy w procesie ekskluzji i inkluzji społecznej oraz edukacyjnej wśród grup szczególnie podatnych na zagrożenia oraz studia przypadku lokalnych projektów w Europie.

Przez ponad 60 miesięcy partnerzy projektu analizowali charakterystyki systemów nauczania i reformy szkolnictwa, które generują niski wskaźnik ekskluzji edukacyjnej i społecznej oraz takie, które wiążą się z wysokim wskaźnikiem. Naukowcy zbadali, w jaki sposób ekskluzja edukacyjna wpływa na rozmaite obszary społeczeństwa, w tym warunki mieszkaniowe, opiekę zdrowotną, zatrudnienie i udział w życiu politycznym oraz ocenili interwencje łączące politykę edukacyjną z innymi obszarami polityki społecznej, aby ustalić, które z nich pomagają Europejczykom pokonywać ekskluzję społeczną i budować spójność społeczną.

Wyniki projektu INCLUD-ED wniosą wkład w cele "rozwoju sprzyjającego inkluzji" strategii Europa 2020, w tym w "promowanie innowacji społecznej wśród grup najbardziej podatnych na zagrożenia, w szczególności poprzez zapewnienie innowacyjnej edukacji, zwalczanie dyskryminacji i integrację migrantów". Odkrycia pomogą Europejczykom osiągnąć cel strategii Europa 2020 dotyczący obniżenia wskaźnika porzuceń nauki.

Konsorcjum INCLUD-ED zaprezentuje dnia 6 grudnia 2011 r. w Parlamencie Europejskim w Brukseli proponowane strategie i działania w edukacji oraz innych obszarach, jak zatrudnienie czy opieka zdrowotna. Konferencja pomoże pogłębić wiedzę o tym, jak Europejczycy mogą opracowywać skuteczniejszą politykę edukacyjną i społeczną w regionie.

Partnerzy projektu pochodzą z Austrii, Belgii, Cypru, Finlandii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Malty, Rumunii, Słowenii, Węgier, Wlk. Brytanii i Włoch.

© Unia Europejska 2005 - 2011

Źródło: CORDIS

Więcej informacji: INCLUD-ED


Dodaj komentarz do wiadomości..

Nauka - sondaż Racjonalisty

 Neuroenhancement, czyli chemiczne wspomaganie pracy mózgu to:
sposób na optymalne wykorzystanie ludzkiego potencjału
pożyteczna dziedzina badań naukowych
kolejny krok ku dehumanizacji człowieka
chwyt marketingowy przemysłu farmaceutycznego
zwykła życiowa konieczność
nie mam zdania
  

Oddano 26284 głosów.


Reklama

Racjonalista wspiera naukę. Dołącz do naszych drużyn klikając na banner!
 
 
 
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365