Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wygrali międzynarodowy turniej negocjacji - The Negotiation Challenge 2014, który odbywał się w tym roku w Islandii. W finale drużyna SGH pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.
Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ze Studenckiego Koła Naukowego Negocjator (SKN N) zostali zwycięzcami tegorocznego Pucharu Świata negocjacji The Negotiation Challenge 2014 (TNC). W skład zespołu weszło dwoje studentów studiów magisterskich Patrycja Marton i Bartosz Dominikowski oraz doktorant Kolegium Analiz Ekonomicznych Marcin Luziński.
Źródło: www.facebook.com/NegotiationChallenge
Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z 18 drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA, a w finale z reprezentacją z Niemiec. Turniej odbył się w Islandii 10-12 kwietnia 2014 r., jego zwycięzcy otrzymali trofeum i tytuł "Światowego Mistrza Negocjacji". O wynikach TNC poinformował PAP w piątek rzecznik SGH Marcin Poznań.
Uczestnicy TNC 2014 musieli udowodnić swoje umiejętności negocjacyjne. Były one oceniane zarówno pod kątem ostatecznego porozumienia, jak i stylu negocjacyjnego. Jury oceniało m.in. przyjęte strategie negocjacyjne i sposób, w jaki je realizowano.
Poszczególne rundy negocjacyjne dotyczyły różnych tematów i odbywały się w różnych miejscach. Negocjacje na Uniwersytecie w Reykjaviku dotyczyły restrukturyzacji rynku energii odnawialnej. W zabytkowej wiosce wikingów dwa rody debatowały na temat podziału zysku z wyprawy. W Blue Lagoon, czyli wulkanicznych źródłach geotermalnych, negocjatorzy uzgadniali finansowanie projektu publiczno-prywatnego dotyczącego kąpieliska ciepłych wód. W elektrowni geotermalnej Hellisherdarvirkjun partnerzy mieli za zadanie zadecydować o najodpowiedniejszym projekcie i dokonać alokacji zysków ze sprzedaży duńskiego kościoła. W rundzie finałowej, która odbyła się w jednym z najnowszych obiektów architektury w Reykjaviku - sali koncertowej Harpa - negocjacje dotyczyły przyszłej współpracy i strategii między polskim producentem wafelków a islandzkim dystrybutorem tego produktu.
"TNC to nie tylko konkurencja - to przede wszystkim ludzie. Tak sobie powiedziałem po finałowej rundzie, gdy podeszło do nas wiele zespołów z uśmiechem, gratulacjami i szczerym uznaniem. Zdecydowanie wygraliśmy w tym obszarze, a wygrana całego konkursu była miłym uzupełnieniem tego, co osiągnęliśmy" - stwierdził Bartek Dominikowski. "Negocjacje to moja pasja i jestem szczęśliwa, że w końcu miałam okazję do podzielenia się tą pasją z innymi uczestnikami TNC, prowadząc negocjacje oparte na zaufaniu i partnerstwie. Fakt, że wygraliśmy, potwierdza efektywność takiego podejścia. Jest to bardzo motywujące" - dodała Patrycja Marton. Marcin Luziński mówi: "Wbrew powszechnej opinii dobry negocjator nie musi posuwać się do kłamstwa, oszustwa i wykorzystania słabości przeciwnika. Podczas turnieju staraliśmy się być szczerzy i dążyć do porozumienia korzystnego dla obu stron. Dzięki temu nasi przeciwnicy zawsze byli zadowoleni, że mogli spotkać się z nami".
Konkurs The Negotiation Challenge jest inicjatywą realizowaną przez HHL Leipzig oraz Harvard Business School przy współpracy z wieloma uniwersytetami z całego świata. Po raz pierwszy turniej odbył się w 2007 roku i jest pierwszym międzynarodowym konkursem negocjacyjnym w Europie oraz jednym z zaledwie kilku międzynarodowych konkursów negocjacyjnych na świecie.
PAP - Nauka w Polsce |