Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.504.597 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 706 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Najmocniej wierzy się w to, o czym wie się najmniej".
Nowinki i ciekawostki naukowe
Wydarzenia
Sukces warszawskich studentów na zawodach w USA (17-04-2014)

Trzy medale zdobyli studenci Politechniki Warszawskiej w zawodach SAE Aero Design East, rozgrywanych pod Atlantą w amerykańskim stanie Georgia. Skonstruowane przez nich samoloty zdobyły po medalu w każdej z trzech konkursowych kategorii.

W zawodach SAE Aero Design, rozgrywanych od 1986 roku, biorą udział studenci uczelni technicznych z całego świata. Odbywają się one w USA i są podzielone na dwie edycje - wschodnią oraz zachodnią. Zadaniem młodych inżynierów jest zaprojektowanie i zbudowanie zdalnie sterowanego modelu tzw. samolotu udźwigowego. Wygrywa drużyna, która zdoła wynieść jak największy ciężar w powietrze - przy jak najmniejszej masie własnej modelu. Samoloty rywalizują w trzech klasach: Micro, Regular oraz Advanced.

W zawodach SAE Aero Design East, które w niedzielę 13 kwietnia zakończyły się w Mariettcie pod Atlantą, wzięli udział przedstawiciele Studenckiego Międzywydziałowego Koła Naukowego AERODESIGN przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.


(fot. facebook.com/SMKN.SAE.PW)

Największy sukces studenci z Warszawy osiągnęli w klasie Regular, plasując się na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej. Klasa Regular to konkurencja, w której chodzi o podniesienie jak największej masy, ale obciążenie trzeba włożyć do samolotu w ciągu jednej minuty.

Drugie miejsce warszawscy studenci wywalczyli w klasie Micro, w której startują niewielkie samoloty, najczęściej zasilane silnikami elektrycznymi oraz rzadziej bardzo małymi silnikami spalinowymi. Trzecie miejsce studenci z Warszawy zajęli w klasie Advanced. W niej startują potężne maszyny latające - o rozpiętości skrzydeł powyżej 3 metrów, wyposażone w wiele silników. Samolot podnosi ładunek i zrzuca go w ustalonym punkcie.

"Nasze prace nad konstrukcjami zaczynamy we wrześniu i kończymy pod koniec kwietnia. W ciągu zaledwie ośmiu miesięcy powstają od podstaw nasze samoloty bezzałogowe. W tym czasie projektujemy całą ich aerodynamikę, podobnie jak odbywa się to przy profesjonalnych konstrukcjach, tworzymy projekt konstrukcyjny, a następnie budujemy po kilka egzemplarzy w każdej z kategorii" - mówi wiceprezes Koła Adam Tomaszewski.

Studenci z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa PW startują w nich od 1991 roku, a udział w zawodach jest głównym aspektem działalności Koła. W ubiegłorocznym konkursie jako pierwsza drużyna w historii zawodów Aero Design West 2013 zajęli trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej we wszystkich trzech klasach samolotów.

W zachodniej edycji zawodów, która odbyła się w marcu 2014 roku w stanie Teksas, wzięli udział studenci z Politechniki Wrocławskiej. Skonstruowany przez Polaków samolot "Drop" zdeklasował rywali w klasie micro.

PAP - Nauka w Polsce


Dodaj komentarz do wiadomości..

Nauka - sondaż Racjonalisty

 Neuroenhancement, czyli chemiczne wspomaganie pracy mózgu to:
sposób na optymalne wykorzystanie ludzkiego potencjału
pożyteczna dziedzina badań naukowych
kolejny krok ku dehumanizacji człowieka
chwyt marketingowy przemysłu farmaceutycznego
zwykła życiowa konieczność
nie mam zdania
  

Oddano 26285 głosów.


Reklama

Racjonalista wspiera naukę. Dołącz do naszych drużyn klikając na banner!
 
 
 
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365