Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.452.063 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
Kosmogonie, jakimi zabawiają się ludzie wykształceni, są niezmiernie złożone. Zrozumienie nawet ich zarysu wymaga ogromnej wiedzy oraz określonych nawyków myślowych. (..) Kosmogonia zawartia w Księdze Rodzaju jest wszakże tak prosta, że pojmie ją każdy kmiot. (..) Ignorantowi oferuje nieodpartą sensowność nonsensu.
Nowinki i ciekawostki naukowe
Wiadomości
PESA pozostanie polską firmą (26-04-2018)

W ubiegłym roku PESA wpadła w problemy finansowe. Warunkiem ugody z bankami było znalezienie inwestora. Chęć zakupu czołowej polskiej firmy produkującej tabor kolejowy wyraziła Škoda Transportation z Pilzna. Ostatecznie to jednak państwo polskie zainwestuje w PESĘ - Polski Fundusz Rozwoju. Moment do tego jest dobry, gdyż państwowe koleje zamierzają w najbliższych latach zrealizować bardzo ambitny projekt Luxtorpeda 2.0 o wartości 3,7 mld zł.

Dotychczasowi współwłaściciele Pesy m.in. Tomasz Zaboklicki, zachowają udziały w Pesie. PFR przejmie natomiast pakiet kontrolny. Według Rzeczpospolitej chodzi o zakup 70% akcji. Według Rynku Kolejowego może chodzić nawet o większy udział.

- To dobra wiadomość dla firmy, ale także czytelny sygnał dla naszych klientów i dostawców. Pesa ma szansę pozyskać stabilnego inwestora, dzięki czemu będzie miała możliwość realizacji bieżących kontraktów i dalszy rozwój. Ta informacja ma też ogromne znaczenie dla pracowników firmy, którzy bardzo angażują się w realizację kontraktów - komentuje Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz.

- To jest bardzo dobra wiadomość - komentuje Piotr Król, bydgoski poseł PiS z sejmowej komisji infrastruktury. - Pesa zdobyła stabilnego inwestora i ma dzięki temu szansę zaistnieć w programie Luxtorpeda 2.0. Oczywiście, skorzystają na tym również jej podwykonawcy, którzy w większości są z naszego regionu. Cieszy również, że udziałowcy zachowują swoje pakiety akcji.

PKP Intercity rozpoczęła współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju dotyczącą stworzenia innowacyjnych pociągów. Program Luxtorpeda 2.0, którego celem jest stworzenie innowacyjnych pojazdów szynowych, jest jednym z flagowych projektów służących realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), przyjętej w zeszłym roku przez Radę Ministrów. Planowane jest stworzenie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) oraz składu typu push-pull. Pojazdy mają być przystosowane do prędkości 160 - 250 km/ha. Na ten cel Intercity planuje przeznaczyć około 3,7 mld. - To największy w historii firmy program inwestycyjny, którego celem jest coraz lepsza jakość podróżowania - zapowiada Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. - W ramach zaktualizowanej strategii taborowej na lata 2016-2020 zainwestujemy aż 7 mld złotych w komfort pasażerów. Kolej to transport przyszłości, a PKP Intercity ma długoterminowe plany rozwoju z wykorzystaniem innowacyjnych projektów. Po podpisaniu listu intencyjnego powołujemy od razu wspólnie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju zespół projektowy. - Nie brak głosów, że Luxtorpeda 2.0 rozpędza się zbyt wolno. Jednak my uważamy, że ten program jest ogromną szansą na wykorzystanie i rozwój potencjału polskich producentów taboru - mówi Maciej Grześkowiak.

Najważniejszym realizowanym obecnie kontraktem Pesy jest dostawa pociągów Link dla Deutsche Bahn. Do tego firma potrzebuje gwarancji finansowych do podpisania kolejnych umów, w tym m.in. z Tramwajami Śląskimi oraz PKP Intercity (na wagony Combo).


Wikimedia

Źródło: www.pomorska.pl/rynek-kolejowy.pl


Dodaj komentarz do wiadomości..  Zobacz komentarze (1)..

Nauka - sondaż Racjonalisty

 Neuroenhancement, czyli chemiczne wspomaganie pracy mózgu to:
sposób na optymalne wykorzystanie ludzkiego potencjału
pożyteczna dziedzina badań naukowych
kolejny krok ku dehumanizacji człowieka
chwyt marketingowy przemysłu farmaceutycznego
zwykła życiowa konieczność
nie mam zdania
  

Oddano 26284 głosów.


Reklama

Racjonalista wspiera naukę. Dołącz do naszych drużyn klikając na banner!
 
 
 
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365