Do treści
Światopogląd
Religie i sekty
Biblia
Kościół i Katolicyzm
Filozofia
Nauka
Społeczeństwo
Prawo
Państwo i polityka
Kultura
Felietony i eseje
Literatura
Ludzie, cytaty
Tematy różnorodne
Znalezione w sieci
Współpraca
Pytania i odpowiedzi
Listy od czytelników
Fundusz Racjonalisty
Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
207.729.148 wizyt
Ponad 1064 autorów napisało
dla nas 7362 tekstów.
Zajęłyby one 29015 stron A4
Wyszukaj na stronach:
Kryteria szczegółowe
Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..
Ostatnie wątki Forum
:
Upływ czasu z inercjalnych układa..
Słowianie sa z biedy
Sylwetka nowego Papieza
Troche o nowym kanclerzu Niemiec.
Idzmy ku Jerozolimie
Niedozwolona treść
Kiedyś dziś
strona tytułowa
Świadomość i wszelkie wyznania
Ogłoszenia
:
30 marca 1689r w Polsce
Ostatnio rozważam wdrożenie Symfonii w chmu..
Jakie są rzeczywiste koszty wdrożenia AI
dobre szkolenia lub materiały dotyczące Arc..
Dodaj ogłoszenie..
Czy Trump wywoła kryzys ekonomiczny?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
Oddano 47 głosów.
Złota myśl Racjonalisty:
Brakujące ogniwo między zwierzęciem i człowiekiem to właśnie my.
Konrad Lorenz
Komentarze do strony
Szczyt medialnej hipokryzji
Dodaj swój komentarz…
dajmonion - kilka słów komentarza...
Zgadzam się z autorem, że hipokryzja irytuje. Jeżeli ktoś bierze się za wpajanie nam pewnych standardów moralnych, to sam oczywiście powinien ich przestrzegać.
Zaskoczyła mnie natomiast końcówka artykułu, w której autor stwierdza, że "rzecz po prostu nie jest niemoralana" mając zapewne na myśli również współpracę firm farmaceutycznych z lekarzami. Co do tego zgodzić się nie mogę.
W zawodzie lekarza akcent zawsze powinien być położony na dobro pacjenta. To podstawowa zasada etosu lekarskiego. Ona właśnie decyduje o tym, że do wykonywania tego zawodu potrzebne jest powołanie.
Trudno sobie wyobrazić przestrzeganie tej podstawowej zasady w sytuacji gdy lekarz przepisuje pacjentowi droższy lek ze względu na lojalność w stosunku do firmy w sytuacji, gdy mógłby przepisać tańszy lek o tym samym bądź podobnym działaniu.
Autor:
dajmonion
Dodano:
06-06-2006
Reklama
placownik - To nie jest niemoralne?
Rzecz po prostu jest wysoce niemoralna. Granica dzieląca public relations, marketing czy lobbing od korupcji jest często bardzo cienka. W niczym nie usprawiedliwia to Autora, który najwyraźniej jej nie dostrzega. Czym innym są działania marketingowe ukierunkowane bezpośrednio na konsumenta, a czym innym oferowanie osobistych korzyści decydentom, podejmującym decyzje, których skutki bezpośrednio ich nie dotyczą, a mają spory wpływ na losy osób trzecich. Osób nieświadomych motywów jakimi się kierowano przy podejmowaniu tych decyzji.
Autor:
placownik
Dodano:
08-06-2006
Pokazuj komentarze
od najnowszego
Aby dodać komentarz, należy się zalogować
Zaloguj jako
:
Hasło
:
Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a -
załóż konto..
Reklama
[
Regulamin publikacji
] [
Bannery
] [
Mapa portalu
] [
Reklama
] [
Sklep
] [
Zarejestruj się
] [
Kontakt
]
Racjonalista
©
Copyright
2000-2018 (e-mail:
redakcja
|
administrator
)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365