Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
205.019.579 wizyt
Ponad 1064 autorów napisało dla nas 7362 tekstów. Zajęłyby one 29015 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy Rosja użyje taktycznej broni nuklearnej?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 16 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
Zarówno historia, jak i codzienne doświadczenie dostarczają przykładów ludzi obdarzonych wielkimi talentami do interesów i działań praktycznych, którzy wszakże całe swoje życie spędzili w niewoli najbardziej grubiańskiego przesądu.

Dodaj swój komentarz…
Matuszek - IV dylemat .
Napisano w artykule ,że Abraham mial 3 dylematy ,a przecież on nie pisal tego,tylko jakiś pisarz zydowski w imieniu jakiegoś proroka ,podszywając się pod Boga ,to czwarty dylemat ,ze nie należy wierzyc temu zapisowi w starym testamencie .
Autor: Matuszek Dodano: 31-08-2006
Reklama
nastolatek - Konflikt?
Dla Abrahama był to swego rodzaju test- czy bardziej miłuje Stwórcę, czy też stworzenie. Pytanie o etyczność ultimatum postawionego przez Boga... Dla człowieka taka perspektywa byłaby rzeczywiście przerażająca. Warto jednak zauważyć, że gdyby Bogu rzeczywiście zależało na śmierci Izaaka, czyli w gruncie rzeczy na morderstwie, dopuściłby on do tego. Konflikt etyczny można zatem spostrzec tylko po stronie "ofiarodawcy", tj. Abrahama, Bóg bowiem nie doprowadziłby do śmierci Izaaka, a tym samym nie złamałby (ustalonych przez siebie) zasad etycznych. Można zatem postawić znak równości między zasadami moralnymi a wolą bożą
Autor: nastolatek Dodano: 27-09-2006
eLJot.W - Paradoks wiary
Lech  Jan  Weiss
 
 
                                Paradoks   wiary
 
Na portalu  www.racjonalista.pl/   pani Sabina Lewi przedstawiła swój artykuł pt. „Sorena Kirkegaarda rozumienie paradoksu wiary”. Chodzi o rozważania i wątpliwości Kirkegaarda związane z biblijną „historią Izaaka”. Według Kirkegaarda opowieść o Abrahamie zawiera „teologiczne (teleologiczne?) zawieszenie etyki”.
 
                               <v:shapetype id=_x0000_t75 coordsize="21600,21600" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5x
Autor: eLJot.W Dodano: 23-02-2010
Caleb - paradoks
Artykuł jest dla mnie zawiły, ale nie z powodu nieumiejętności czytania ze zrozumeiniem ale z powodu zawiłości i irracjonalności prawd chrześcijańskich w ogóle..
Uważam jednak, że Bóg w historii o Abrahamie sam "strzela sobie gola", ponieważ nakłania Abrahama do grzechu (już sama decyzja o zabiciu syna jest grzechem, jej brak realizacji to efekt wspaniałomyślnej intewencji Stwórcy), stawiając przed człowiekiem- istotą niedoskonałą, niemoralny warunek. Oczekuje złamania podstawowego (ustanowionego zresztą przez siebie) prawa w dowód oddania. Oczekiwanie tego rodzaju "dowodów miłości" jest charakterystyczne dla miłości warunkowej i wydaje się być kierowane pychą. Dramat Abrahama polega na tym, że zostaje on upokorzony jako niedoszły zabójca własnego dziecka..Ale grunt, że dobry z niego wyznawca.. A Bóg to miłosierny koleś, który łaskawie powstrzymał go przed zbrodnią, której sam zresztą zażądał.
Nie wiem coś przeoczyłem ale tak to dla mnie wygląda, z perspektywy laika, który stara się na co dzień nie krzywdzić innych.
Autor: Caleb Dodano: 26-02-2010

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365