Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.447.181 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Chrystus jest tym, co najpiękniejsze w naszym życiu, wszystkie marzenia, które chcielibyśmy realizować z ukochaną osobą na życiowej drodze. Jeśli ktoś mówi: ja chcę ślub humanistyczny, to oznacza - mnie jest Chrystus niepotrzebny"
Komentarze do strony Nie obwiniajcie talibów III

Dodaj swój komentarz…
Dariusz Godyń   3 na 5
Obwiniam o stosowanie przemocy islam i wiele innych religii. Kolejnym dowodem uzasadniającym taki pogląd jest ten artykuł. W jaki sposób można wywodzić jakieś obiektywne wskazówki z pism, które są tak dramatycznie niespójne?
Autor: Dariusz Godyń  Dodano: 03-12-2012
Reklama
rezzy   4 na 6
Nawet całkowicie ignorując to co jest w koranie, wystarczy spojrzeć na to co mówią przywódcy islamu. Żadni znani mi przywódcy innych religii tak bezkarnie nie zachęcają do przemocy i mordowania. Zaś przywódcy islamscy nawet się z tym nie kryją. Naprawdę dziwię się, że tak wielu ludzi wciąż wierzy w te brednie, które nie są wcale mniej kretyńskie niż te chrześcijańskie.

"Islam wymaga gruntownej przeróbki" - nie ma czegoś takiego jak przeróbka religii. Jeśli religia jest rzekomo dana przez boga lub proroka, który jest prawą ręką prawdziwego boga, to albo ją należy zaakceptować taką jaka jest, albo pozwolić wymrzeć. Nie akceptuję liftingu żadnej religii, bo dla mnie to szczyt hipokryzji. Ludzie wierzą, że to jest prawda, a ktoś to zmienia, żeby pasowało do nowych czasów? To w końcu wierzą, że to jest dane przez samego BOGA, czy nie?

Tak samo nie zgadzam się z nieobwinianiem talibów. Owszem być może ich działania bazują na islamie, ale czy to ich usprawiedliwia? Wręcz należy ich jeszcze bardziej krytykować za głupotę. Czy gdyby Harry Potter zawierał nakazy mordowania i ja bym to zrobił, to czy ktoś by miał prawo powiedzieć, że ja to robię dlatego, bo w książce jest tak napisane? Oczywiście że nie. Talibowie też mają mózgi i z tego powinni być rozliczani.
Autor: rezzy  Dodano: 03-12-2012
Szary Myszak - Przykazania czarnego Labradora   3 na 5
Wiele lat temu glosny byl w USA proces mordercy, ktory twierdzil, ze zabijal, bo tak mu kazal jego pies, czarny Labrador; podobno pies wdzieral sie w jego mysli i udzielal szczegolowych instrukcji. Morderca zostal skazany, egzekucja wykonana, a Labrador? Zostal oddany w "dobre rece" - jak sie okazalo: slusznie, nikogo wiecej do morderstwa nie namowil...
Ludzie odpowiadaja za wlasne czyny, niezaleznie od wykretow, ktore sobie wymyslaja, zeby te czyny usprawiedliwic; oprawcom z Aushwitz nie wybaczono ludobojstwa dlatego, ze ich czyny byly "zgodne z nazizmem", przeciwnie - ten fakt posluzyl do uznania nazizmu za ideologie przestepcza i za podstawe denazyfikacji Niemiec.
Chyba pora zeby cywilizowane spoleczenstwa przeczytaly koran, zrozumialy co tam jest napisane, po czym uznaly islam za ideologie przestepcza i zajely sie deislamizacja tego swiata, zamiast ludzic sie perspektywa "dialogu" z morderca.
Krol Jan III Sobieski znal jezyk turecki, rozumial ekspansywna mentalnosc islamu i swietnie orientowal sie z doswiadczenia jaki dialog jest z islamem mozliwy, a jaki nie; jego riposta pod Wiedniem byla podobno tak piekna, ze zolnierze obu stron zatrzymali sie, zeby ja podziwiac... Moze pora wziac z niego przyklad?   
Autor: Szary Myszak  Dodano: 03-12-2012
KORIUS - @rezzy   6 na 8
"Tak samo nie zgadzam się z nieobwinianiem talibów. Owszem być może ich działania bazują na islamie, ale czy to ich usprawiedliwia?"
-Tu oczywiście masz rację. Tak samo jak SS-mani nie mogli zwalić całej winy na faszyzm i Hitlera. Jednak autorowi chodzi nie tyle o to, by nie obwiniać Talibów, ale bardziej o to, żeby obwiniać nie tylko Talibów, nie tylko tych którzy czerpią z islamu dokonując strasznych zbrodni, ale całą ideologię, która ich wyhodowała. Wszystkich którzy jej służą, którzy ją wyznają, wszystkich którzy nic nie robią, aby się jej sprzeciwiać oraz tych, którzy wciąż bredzą o pokojowej naturze islamu. Nie wiem czy możliwa jest reforma tej religii, ale autor ma na myśli, że konieczne jest jej ucywilizowanie, bez koncentrowania się jedynie na samych fanatykach. To wcale nie znaczy, że nie należy ich regularnie odstrzeliwać. Problem w tym, że dopóki islam w tej wersji dominuje, wciąż będą się formować kolejne zastępy religijnych morderców.
Autor: KORIUS  Dodano: 04-12-2012

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365