Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [14]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Harry i czary-mary. Czyli o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J.K. Rowling Dziedzina: Różności Autor: Dagmara Kowalewska-Gawełda Miejsce i rok wydania: Kraków Wydawca: Universitas Zawiera indeksy (osób, rzeczy, miejsc itp.) Wymiary: 14x20 cm ISBN: 83-242-0468-7 Okładka: Miękka Ilustracje: Nie Cena: 39,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Autorka bada fenomen "potteromanii" z perspektywy wartości poznawczych, moralnych i estetycznych, które obecne są w serii powieści J.K. Rowling i świadczą o jej niedostrzeganym często przez oponentów potencjale edukacyjnym. W książce omówiona została tradycja literacka, z której wywodzi się Harry Potter, miejsce tegoż dzieła w dorobku gatunku, a także rodzaj dominujących w nim tendencji edukacyjnych, omówionych z uwzględnieniem najnowszych teorii socjologii literatury i komunikacji masowej oraz teorii wychowania. Szczegółowej analizie poddano również świat przedstawiony powieści, skupiając się na charakterystyce postaci jako głównych nośnikach wartości. Całość wzbogacono o indeks najważniejszych nazwisk i określeń, który pomoże wejść w czarodziejski świat Hogwartu wszystkim niewtajemniczonym "mugolom".
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Część I
LITERATURA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY ORAZ JEJ FUNKCJE EDUKACYJNE
Specyfika literatury dla dzieci i młodzieży
Cechy charakterystyczne
Główne typy powieści "dla młodych"
Bohater oraz motywy tematyczne
Literatura a młody czytelnik
Rola kontaktu z książką
Edukacyjne funkcje literatury
- Funkcja poznawcza
- Funkcja wychowawcza
- Funkcja estetyczna
Wychowawcze oddziaływanie baśni i powieści dla "młodych"
Wpływ rozwoju psychicznego na kształtowanie się postaw czytelniczych
- Młodszy wiek szkolny
- Wiek dorastania (adolescencji)
- Psychologiczne wyznaczniki odbioru tekstów literackich
Część II
MIEJSCE CYKLU POWIEŚCI O HARRYM POTTERZE J.K. ROWLING W ANGIELSKIEJ LITERATURZE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Tło historyczno-literackie rozwoju angielskiej literatury dla młodych czytelników
Harry Potter a tradycja angielskiej literatury dla dzieci i młodzieży
Harry Potter a konwencja baśniowa
Harry Potter a konwencja fantastyczna
- Angielska literatura fantastyczna i jej echa obecne w Harrym Potterze
Harry Potter a powieść szkolna
Część III
WARTOŚCI EDUKACYJNE W POWIEŚCIACH O HARRYM POTTERZE
Aksjologiczne podstawy oddziaływań edukacyjnych
Charakterystyka wartości edukacyjnych
Wartości poznawcze
Wartości moralne
Wartości estetyczna
Utwory o Harrym Potterze w swietle wartości edukacyjnych
Rzeczywistość świata "mugoli" a codzienność świata czarodziejów
Rzeczywistość szkolna
Pomiedzy magią a rozsądkiem
PODSUMOWANIE
ANEKS
Streszczenie poszczególnych tomów o przygodach Harry'ego Pottera
Indeksa najważniejszych nazwisk i określeń zaczerpniętych z Harry'ego PotteraPodziel się swoją opinią o tej książce.. Opinie naszych czytelników: 2006-03-24 - Karciulla Książka napisana formalnym ale bardzo przystępnym językiem. Naprwdę godna polecenia zarówno dla "potteromaniaków" jak i czytelników podchodzących do cyklu J.K.Rowling ze sceptycyzmem, a nawet (jeśli nie zwłaszcza) dla zagorzałych przeciwników lektury. Bardzo wnikliwe zagłębienie się autorki w świat przedstawiony powieści, którym argumentuje problem zawarty w tytule, było mi niezwykle pomocne przy tworzeniu mojej pracy maturalnej z języka polskiego na egzamin ustny.
Teksty Racjonalisty o pokrewnej tematyce:Arcybiskup z różdżką