Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [14]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Wybór pism estetycznych (Władysław Strzemiński) Dziedzina: Kultura i sztuka Autor: Władysław Strzemiński Miejsce i rok wydania: Krakow 2006 Wydawca: Universitas Liczba stron: 208 Wymiary: 14x20 cm ISBN: 83-242-0713-9 Okładka: Miękka Ilustracje: Nie Cena: 35,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Spis treści
Grzegorz Sztabiński, Od „obiektywnej rzeczy” do wyrazu świadomości wzrokowej. Koncepcja sztuki Władysława Strzemińskiego
Wstęp
Część I: Sztuka, jej funkcje i rozwój
1. Dzieło sztuki jsko „obiektywna rzecz”
Sens idei unizmu w estetyce
2. Sztuka w kontekście życia społecznego
2.1. Laboratoryjna koncepcja sztuki
2.2. Sztuka jako zjawisko paralelne wobec życia społecznego
2.3. Sztuka jako rezultat przemian społecznych
Część II: Wzrokocentryzm Strzemińskiego
Zakończenie
Wybór pism estetycznych Władysława Strzemińskiego
Wypowiedź w Katalogu wystawy nowej sztuki (1923)
[O nowej sztuce] (1924)
B=2 (1924)
Notatki (1927)
Dualizm i unizm (1927)
Przedmiot i przestrzeń (1928)
Dramatyzm i architektonizm (1930)
Integralizm malarstwa abstrakcyjnego (1934)
Architektura współczesna na tle Wystawy Stowarzyszenia Architektów Polskich (1928)
Zasady nowej architektury (1931)
Co myślę o architekturze nowoczesnej (1934)
Kompozycja przestrzeni. Obliczenia rytmu czasoprzestrzennego (Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński) (1931)
Druk funkcjonalny (1933)
Sztuka nowoczesna w Polsce (1934)
Dyskusja L. Chwistek – W. Strzemiński (1935)
Hasło przeciw stabilizatorom sztuki (1935)
[Komentarz do obrazu] (1934)
[Komentarz do obrazu] (1935)
Aspekty rzeczywistości (1936)
[Świadomość wzrokowa]
[Powidoki]
Widzenie Greków (1947)
[Perspektywa rzutu zbieżnego i widzenie bryły]
Widzenie światłocieniowe
[Empiryzm i formalizm światłocieniowy]
[Perspektywa a widzenie ruchome]
[Fizjologiczny odbiór doznań wzrokowych]
Wskazówki bibliograficznePodziel się swoją opinią o tej książce..