Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [15]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Prowadzenie zebrań. Jak robić to lepiej... Dziedzina: Poradniki Autor: Alan Barker Tłumacz: Robert Stiller Miejsce i rok wydania: Warszawa 2001 Wydawca: Dom Wydawniczy Bellona Liczba stron: 164 Wymiary: 14x20 cm ISBN: 83-09161-7 Okładka: Miękka Ilustracje: Tak Cena: 19,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Większość z nas ma na podorędziu przerażające historie o zebraniach, na których wysiadywaliśmy. Ponieważ z badań wynika, że spędzamy 60 procent swego czasu roboczego na zebraniach, potrzeba ich ulepszenia stała się pilniejsza niż kiedykolwiek.
Przeprowadzanie skutecznych zebrań jest kluczową umiejętnością w zarządzaniu. Właśnie na zebraniu najlepiej widać, kim jesteśmy jako dyrektorzy albo kierownicy. Prowadzenie zebrania dostarcza nam okazji do wykazania się: możemy wpływać na wyniki przeprowadzanych zebrań; zapewniać ludziom większą satysfakcję z uczestnictwa i oszczędzać to, co jest najcenniejsze z organizacyjnych zasobów: czas.
Oczywiście ważne jest umiejętne posługiwanie się dyscyplinującymi elementami, takimi jak porządek dzienny, protokół, elementy formalnej kontroli. Nie należy jednak ignorować spraw „nieuchwytnych”, jak zmienne układy stosunków ludzkich wewnątrz grupy i skomplikowana szermierka dyskusji, które stanowią serce każdego zebrania. Nasza umiejętność ich rozumienia i opanowania zadecyduje o tym, czy zebranie będzie przydatne, czy zmarnowane.
(...) Zebrania mogą być zabawne i ciekawe. Są naturalną formą działania; i jak gdzie indziej, tak i tu nabyte umiejętności udoskonalają nasze wrodzone zdolności. Niniejsza książka prezentuje cały zakres narzędzi i technik, które przyczynią się do tego, abyście robili jeszcze lepiej to, co dotychczas robiliście nieźle i mieli satysfakcję z pokonywania trudności.
Ze Wstępu
Spis treści
1. KONTROLA I OCENA ZEBRAŃ
DLACZEGO ZEBRANIA SIĘ NIE UDAJĄ
ZŁOTE ZASADY SKUTECZNOSCI ZEBRAŃ
2. PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ZEBRABNIA
WYJAŚNIENIE CELU
KTO PRZEWODNICZY?
KTO UCZESTNICZY?
SEKRETARZOWANIE
KIEDY I GDZIE?
UKŁADANIE PORZĄDKU DZIENNEGO
MATERIAŁY NA PIŚMIE
WYPOSAŻENIE i TECHNOLOGIA
3. JAK FUNKCJONUJE GRUPA
KSZTAŁTOWANIE SIĘ GRUPY
STRUKTURA GRUPY
AUTORYTET ZESPOŁOWY
ZACHOWANIE GRUPOWE
4. PROWADZENIE ZEBRANIA
W JAKIM STYLU?
REALIZOWAĆ ZADANIA CZY SZEFOWAĆ?
OTWARCIE ZEBRANIA
PUNKT PO PUNKCIE
ZAMKNIĘCIE ZEBRANIA
ZACHĘCANIE DO ZABRANIA GŁOSU
PRZESZKADZAJĄCY
TRUDNE SYTUACJE
5. DYSKUSJA JAKO ISTOTA ZEBRANIA
DYNAMIKA DYSKUSJI
JAK ULEPSZYC MYŚLENIE GRUPOWE?
CZTERY TYPY ROZMOWY
6. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
CO TO ZNACZY?
PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ROZWIĄZANIA PROBLEMU
PIERWSZY ETAP: ROZPOZNAĆ PROBIEM
DRUGI ETAP: PRZEMYŚLEĆ PROBLEM
TRZECI ETAP: ZNALEŹĆ ROZWIĄZANIE
7. RÓŻNE RODZAJE ZEBRAŃ
ZEBRANIE ZESPOŁU
SPOTKANIA KONSULTACYJNE I Z KLIENTAMI
NEGOCJACJE
Dodatek A: OBSŁUGA ZEBRAŃ
Przygotowanie zebrania
Protokołowanie
Dodatek B: JAK SPORZĄDZAĆ PROTOKÓŁ
KONSTRUKCJA PROTOKOŁUPodziel się swoją opinią o tej książce..