Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [14]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
CISCO. Szara eminencja Internetu Dziedzina: Państwo, prawo i ekonomia Autor: David Bunnell i Adam Brate Tłumacz: Jarosław Sawicki Miejsce i rok wydania: Warszawa 2000 Wydawca: Prószyński i S-ka Liczba stron: 223 Wymiary: 15x21 cm ISBN: 83-7255-774-8 Okładka: Twarda Ilustracje: Nie Cena: 35,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Dziesiątego grudnia 1999 roku, Cisco Systems, jako trzecie przedsiębiorstwo w historii - po General Electric i Microsofcie - z impetem przełamało barierę 300 miliardów dolarów wartości rynkowej. Nie był to pierwszy rekord w historii najjaśniejszej gwiazdy Doliny krzemowej.
Próg 100 miliardów firma pokonała w 12 lat - nawet imperium Gatesa potrzebowało na to prawie dwukrotnie dłuższego czasu.
W ciągu niecałych pięciu lat w roli prezesa, John Chambers dziesięciokrotnie podniósł wartość firmy. Osiągnął to dzięki największej w historii akcji przejmowania mniejszych spółek - nowe nabytki dochodzą w tempie jednej firmy na miesiąc. Cisco ma również najbardziej dochodowe strony WWW na świecie - każdego dnia witryna przynosi obroty rzędu 50 milionów dolarów.
A jednak niewielu przeciętnych zjadaczy chleba wie o Cisco cokolwiek bliższego. Jeszcze mniej liczni znają początki - historię dwojga kochanków z Uniwersytetu Stanforda, którym zamarzyło się wysyłanie miłosnych listów elektroniczną pocztą...
Portret Cisco przedstawiony w niniejszej książce to fascynująca historia firmy, która wprowadziła na rynek nową technologię i odkurzyła odstawioną niegdyś do lamusa strategię rozwoju. W opowieści tej występuje mnóstwo niezwykle barwnych, oryginalnych i błyskotliwych postaci, takich jak Leonard Bosack, Sandra Lerner, John Chambers, Don Valentine czy były prezes John Morgridge. Kto zechce się z nią zapoznać, ten dowie się, jak przejmować inne przedsiębiorstwa, by nie pozbawić ich potencjału innowacyjnego. A także, jak uniknąć atmosfery wrogości, która zazwyczaj towarzyszy firmom niepodzielnie panującym na rynku. Bohater naszej opowieści charakteryzuje się eklektyczną kulturą organizacyjną, którą jeden z jego dyrektorów personalnych określił słowami: „twardy rdzeń, miękka otoczka”. Przypadek Cisco zasługuje na gruntowną analizę jako przykład firmy przodującej, ale otwartej na zmiany przyjmowane i wprowadzane bez żadnych obaw. Jeśli kogoś ciekawi, jak będą wyglądać nowoczesne przedsiębiorstwa XXI wieku, powinien koniecznie przyjrzeć się Cisco.
Karen SouthwickPodziel się swoją opinią o tej książce..