Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
205.016.092 wizyty
Ponad 1064 autorów napisało dla nas 7362 tekstów. Zajęłyby one 29015 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy Rosja użyje taktycznej broni nuklearnej?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 15 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Ludwik Bazylow - Obalenie caratu
Artur Patek, Jan Rydel, Janusz J. Węc (red.) - Najnowsza Historia Świata tom 4 1995-2007
Niall Ferguson - Cywilizacja. Zachód i reszta świata

Znajdź książkę..

Złota myśl Racjonalisty:
"Mnie, który jestem okropnie polski i okropnie przeciw Polsce zbuntowany, zawsze drażnił polski światek dziecinny, wtórny, uładzony i pobożny. Polską nieuchronność w historii temu przypisywałem. Polską impotencję w kulturze - gdyż nas Bóg prowadził za rączkę. To grzeczne polskie dzieciństwo przeciwstawiałem dorosłej samodzielności innych kultur. Ten naród bez filozofii, bez świadomej historii,..
Komentarze do strony Bój się USA

Dodaj swój komentarz…
Patryk Fronc - komentarz  -2 na 4
Witam.
Wszystko co napisze jest opinią opartą na wiedzy jakiej aktualnie dysponuje. W razie błędów prosilbym o poprawienie mnie.
Felieton calkiem fajnie sie czytało zgadzam sie w wielomo tezami z w nim zawartymi ale znalazlem tez sporo blędów i mam pare pytan.
Gdzie w Polsce stazjonują Amrykanscy zolnierze? (sa dopiero plany)
Mam glupie wrażenie ze napierw zaczeli rozprawiac z indianami Anglicy i Francuzi choc w tym przypadku Amerykanie tez nie sa bez winy. Hawaje zostały włączone bez jednego wystrzalu.
Brakuje tu akurat bardzo waznej wojny miedzy USA a hiszpania (podobienstwo do Iraku)
Amerykanie jako pierwszy uzyli tej broni bo hajo pierwszy uzyskali dostep do niej. Dzieki tej broni uratowali zycie setek jak nie milonom ludzi.
Uzycie gazów to chyba byl jeden z wiekszych amerykanskich bledów. (dioksyny smiecionosne hehehe poczytaj sobie cos wiecej o nich musialbys w cholere zjesc aby wykitowac)
Pociski w rdzeniem uranowym sa pewnym standardem i nie tylko amerykanie ich uzywaja.
Ilosc interwencji zastnowmy sie ile ludzi zostalo uratowanych. To dzieki tym inerwencjom wlasnie pisze komentarz a nie stoje przed sklepech aby rano kupi papier toaletowy.
Nie znam pana ale to co pan pisze to wlasnie zaslepieni i demagogia nie wiem co pan chce przez uzyskac. Jest pan redaktorem The American Rationalist a poziom metoryczny pozostawia wiele do rzyczenia.
Pozdrawiam Patryk
Autor: Patryk Fronc Dodano: 27-06-2005
Reklama
marrgollcia - Boje się USA  -1 na 1
Choć Pański tekst w zasadzie nie wnosi nic nowego, to niestety w dalszym ciągu ogromna część społeczeństwa na całym świecie nie chce tego zauważyć. Nie wiem czy wynika to z jakiejś obrony i niechęci dopuszczania do świadomości tak dramatycznych informacji. Może tak jest łatwiej: uwierzyć, że to konieczne i, że bezwzględnie zabijając, amerykańskie władze ratują resztę świata. Koszmarne jest to, że do tego procederu włączyły się także "nasze" władze i bez ubarwiania w ideologię zaczęli mówić wprost o opłacalności (materialnej) wojny. Boli mnie też to, że nasze pseudo-niezależne media nie pozwalają sobie nawet na odrobinę obiektywizmu przy ocenie amerykańskiej inwazji. Być może mają za dużo do stracenia. Być może z powodu chęci uniknięcia amerykańskiej inwazji, Polacy powinni przyklaskiwać Bushowi, gwarantując w ten sposób naszemu krajowi nietykalność.
Ameryka wielokrotnie udowodniła, że celem nadrzędnym jest kontrola i władza nad całym światem i jeśli ujawnia się kraj, który tego nie akceptuje, pojawjają się "dowody" posiadania zakazanej broni, albo istnienia siatki terrorystycznej. Z wielu czynników można sądzić, że kolejnym krajem stanowiącym zagrożenie dla całego świata okaże się biedna Białoruś. I Ameryka oczywiście uratuje cały świat bombardując setki wiosek i wyimaginowane fabryki broni, lub ośrodki terrorystyczne. Białoruś nie ma takich bogactw jak Irak, więc interes takiej inwazji wydaje się znikomy, ale ma świetną lokalizację na amerykańskie bazy wojskowe - więc warto.
Dla społecznego poparcia wojny G. Bush jest w stanie poświęcić wiele. Po zobaczeniu filmu dokumentalnego "911 In Plane Site" wszystko staje się jaśniejsze. Nie będę pisała co z niego jasno wynika. Kto widział - już nie ma wątpliwości. Dla Pana Patryka Fronc, autora poprzedniego komentarza mam radę: więcej obserwacji i własnej analizy. Mniej ślepego zapatrzenia w relacje mediów i ślepej wiary w "czyste intencje" amerykańskiego i polskiego rządu
Autor: marrgollcia Dodano: 28-07-2005
cjfaxe - wole bać się USA niż mieszkać w Iranie  0 na 2
Witam!
Na Pana strone trafilem zupelnie przypadkiem. Praktycznie wszytsko to co chcialem napisac zawarl juz moj poprzednik, wiec dodam tylko jedno. skad taki strach przed USA?! Zauwazylem, ze ostatnio modne jest nienawidziec USA. Wszyscy protestuja przeciw Ameryce, wynajduja zbrodnie popelniane przez Amerykanow a sami korzystaja z amerykankiego stylu zycia.
Z calym szacunkiem, ale gdyby nie Ameryka to teraz mowilibysmy pewnie po niemiecku lub rosyjsku, Polski by nie bylo a o swobodnym uzywaniu internetu moglibysmhy pomarzyc. CO z tego. ze Amerykanie maja bazy wosjskowe na calym swiecie?! i bardzo dobrze -- wole ich bazy niz obozy fanatykow islamskich potrafiacych wysadzic autobus z dziecmi w imie allaha lub odciac glowe zakladnikowi na antenie telewizji. To maja byc wojownicy o wolnosc?! gowno prawda. Gdyby nie wysadzali sie dzisiaj w Iraku nie porywali ludzi i ich nie mordowali, Amerykanie juz dawno by wycofali swpoich zolnierzy bo zwykli Irakijczycy chca zyc w spokoju a nie walczyc z zolnierzami USA. To grupy podzegane przez Syrie i Iran wywluja nie[pokoje (sa przez te kraje finansowane i szkolone). Nie znaleziono broni maspowego razenia w Iraku? ciekawe nie ma broni chociaz saddam husajn uzyl jej wielokrotnie - moze mu sie skonczyla.. hmmm... pomyslmy. nawet to ze jej nie znaleziono nie znaczy ze nie zostala na czas wywieziona lub przekazana do innego panstwa.
Gdybyu nie obecnosc USA w tych rejonach uz dawno bylibysmy wasalami takich Panstw jak Iran - kto wie czy jakis miejscowy dyktator nie wymyslilby sobie wojny z reszta Europy - a wtedy co? znowu bysmy prosili o pomoc USA.
Dzieki temu krajowi mamy wolnosc slowa - mozemy pisac, ze USA jest zle. jak sie komus nie podoba to niech jedzie pomieszkac do Bialorusi, Korei polnocnej czy Iranu - niech zobaczy jak sie traktuje tam ludzi - ze tam mozna zostac zamordowanmy za jedno zle slowo. gdzie byli CI wszyscy pacyfisci gdy husajn mordowal kurdow uzywajac gazow bojowych?! a potem M. Moore robi film, ze w Iraku przed amerykanska interwencja zylo sie jak w bajce - pieprzona bzdura!!! (tez nie lubie Busha, ale to bylo totalne przegiecie).
czasem mysle, ze potrzeba nam kolejnej tragedii w stylu WTC, tylko jeszcze okrutniejszej, zeby ludzie zrozumieli gdzie tkwi prawdziwe zagrozenie. oczywiscie nie chce zeby do tego doszlo - nigdy. ale obawiam sie, ze nasza kultura zachodu jest zagrozona przez kulturę bliskiego wschodu (tylko coż to za kultura, gdzie w imię honoru rodziny brat musi zamordować swoją siostrę gdy ta zostanie zgwałcona...).
pozdrawiam!
Autor: cjfaxe Dodano: 15-02-2006
kamato - ...  -2 na 2
Po przeczytaniu artykułu oraz komantarzy chciałbym zamieścić kilka swoich uwag.
Po pierwsze jeśli chodzi o ofensywną politykę USA, tutaj w stu procentach zgadzam się z autorem głównego artykułu. Wystarczy prześledzić konflkty zbojne po II wojnie światowej. Czy w którymkolwiek z nich USA było neutralne? Oczywiście NIE. Jeżeli nie jechali "amerykańscy chłopcy" to pojawiali się tam agenci CIA. Zapewne każda interwencja była poparta solidnym uzasadnieniem dbałości o bezpieczeństwo naszego globu. Zawsze myślałem, że w polityce nie ma miejsca na bezinteresowną pomoc i kierowanie się międzynarodowymi sympatiami. Widocznie się myliłem. :)
Tak naprawdę każdą interwencję bardzo łatwo wytłumaczyć wskazując kolejne korzyści dla rządu USA.
Ciągle słyszy się że USA to gwarant światowego bezpieczeństwa. Czyżby?
Według mnie dla pełnego bezpieczeństwa niezbędne s ą dwa ścierające się bieguny. W momencie jeżeli jeden z biegunów zaczyna zdobywać zbyt dużą dominację szybko może się to przerodzić w dyktaturę. Paradoksalnie, gwarant bezpieczństwa sam staje się zagrożeniem, jeżeli nie liczy się z opiniami innych.
Może trochę przesadzam, ale w histori gdzieś to już było:
Potęga gospodarcza i militarna, oraz społeczeństwo ślepo wpatrzone w swoją flagę i popierające w pełni swojego wodza.
W którymś komentarzy była zamieszczona opinia, że trzeba kolejnego ataku podobnego do WTC żeby otworzyć ludzim oczy...
Czyżby? Czyż nie zaczynamy wariować?
Czasami zastanówmy się zanim zaczniemy oceniać. Nawizując jesze do kultury arabskiej. Każde społeczeństwo wykształciło inny system wartościi może warto byłoby je uszanować. Tak jak chcielibyśmy żeby ktoś szanował nesze!
Autor: kamato Dodano: 01-05-2006
artur - Bzdury   2 na 2
Manipulatorskie bzdury w wiekszości tego artykułu. Ale krótko mowiąc o stratach wśród ludności: Policzywszy te grubo przesadzone i zmanipulowane dane dot. start wychodzi nam jakieś 4 ml. Ofiary samego sowieckiego i chińskiego komunizmu ocenia sie na 200 milionów!!!! Do tego w Wietnamie ocenia sie straty na 1,2 ml a nie na 2 zapomina sie tylko dodać że wiekszośc tych ludzi wymordował Vietcong a nie wojsko USA. Zubozony uran radioaktywny???!!! Jako fizyk niexle sie uśmiałem!!! To wynik kiepskiego poziomu fizyki w naszych szkołach. Zuobożony uran drogi panie jest własnie pozbawiny owych radioaktywnych izotopów które i tak stanowią raptem kilka (2-6%) jak dobrze pamietam. Tak więc zubozony uran jest znacznie mniej promieniotwórczy niz ruda uranowa ba nawet mniej niz skały granitowe w niektórych górach!!! To zwykły szarawy metal który może sobie pan bez szwanku dla zdrowia nosić w kieszeni a ewentualne zagrożenia dla zdrowia są takie same jak w przypadku innych metali ciężkich np olowi a tego w amunicji uzywa sie co nie miara nieprawdaż??:) A na koniec prosze przyjrzec sie krajom które przegrały z USA wojne i były okupowane. Sa kwitnacymi gospodarczo demokracjami wide Niemcy, Japonia czy Korea Płd. A teraz prosze spojrzec na kraje które oparły się "amerykańskiemu imperializmowi" i zaprzyjaxniły sie z rosjanami albo były przez nich okupowane. wide nieszczesny wietnam Iran czy kuba bieda z nedzą i zamordyzm. Gdzie chciałby pan mieszkać???!!! USA wyglada jedyny kraj w historii który pokonanego przeciwnika stawia na nogi. Tyle komentarza
Autor: artur Dodano: 07-05-2006
siggma - HEHEHEEHEHEH
nie no padam :D bójmy się USA, buahahahaha :D Kto mi pomoże się bać?
Autor: siggma Dodano: 07-06-2006
marko - boj sie USA  -1 na 1
Najbardziej przeraza mnie w tym opisie fakt, ze jest to wszystko prawda....
Autor: marko Dodano: 30-01-2007
Polak - Ameryka to debile i tyle
Zgadzam się w 100% z autorem artykuły. USA to kraj który nie widzi nic oprócz ropy na Bliskim Wschodzie a zwykły obywateli mają głeboko w dupie, taka jest prawda.Najbardziej mnie boli zawsze to ,że polski rząd czy to lewica czy prawica zawsze liże dupe wielkiemu bratu z zza oceanu:(pytanie tylko po co??
Autor: Polak Dodano: 21-06-2007
daminbelk - złe dane
B52 czy F16 to stare maszyny B52 były używane w wojnie wietnamskiej a F16 maja już prawie 30 lat.Dzis najnowoczesniejsze są B2 a najnowoczesniejsze mysliwce to F22 i F35.
Autor: daminbelk Dodano: 26-11-2007
adi   1 na 1
Smieszne te straszenie Usa.Jakims Usafobem jestes czy czlowiekiem Rosji;)  Gdyby nie Usa to dawno mielibysmy but na glowie Rosji np.
USA okupowalo Japonie i jakim jest teraz krajem Japonia???A jakim krajem jestesmy my przez okupacje Niemieckie i Ruskie;]. I tyle na ten temat.
Autor: adi Dodano: 19-09-2009
selmac
Chyba but Rosji na głowie? A merytorycznie, choć ironicznie: kurczę, zawsze ktoś jest winien temu, że nam samym się u nas nie podoba - tylko kto?

Autor artykułu ma rację. Szczegóły nie grają roli. Nie chce mi się pisać górnolotnie, bo nie mam nastroju, więc tyle na temat: kultura to klucz. Kraje, które mają kulturę - bo mają historię - mogłyby funkcjonować lepiej (choć ciągle dla nas tak samo niezrozumiale), gdyby nie pazerność innych krajów. USA nie mają kultury, bo nie mają historii. Nie mając pamięci, nie mogą myśleć w abstrakcyjnych kategoriach jako zbiorowość społeczna.

W 2050 roku na planecie będzie ok. 9 mld ludzi. Teraz jest nas 6, 8 mld. Żeby wszystkich wyżywić potrzeba pozyskać pod uprawę 900 mln hektarów ziemi. Dostępne na planecie jest tylko 100 mln. Ta wizja dotyczy czasu za ok. 41 lat. Przegięliśmy. Jest nas za dużo i za dużo konsumujemy. W dodatku w bardzo nierówny sposób. Jedni zdychają z przeżarcia (tych jest mało), inni (o, zdecydowanie więcej) z braku jedzenia. Grozi nam globalna katastrofa.

Ale światowy spisek rządów USA i krajów ich obozu w porozumieniu z bankami dąży do przejęcia kontroli nad całym światem za pośrednictwem narzędzi ekonomicznych. Jesteśmy ofiarą, a nie wygranymi - tylko trzeba zrozumieć całą sieć powiązań w rzeczywistości. Pozdr, s.
Autor: selmac Dodano: 09-10-2009
mgm - propaganda ?
właśnie oglądałem film o propagandzie w PRL ten tekst jest bardzi do niego podobny...
jest coś takiego jak bezstronność i podawanie wszystkich faktów !
proponuję napisać dla odmiany coś o  pożytecznej roli armii usa a nei tylko ją negować
chyba że uważacie że nie ma nic pozytywnego w USA army itp. ale było by to zbyt ograniczone rozumowanie...
Autor: mgm Dodano: 05-02-2010
light - czas
Hmmm.Tytuł, wg mej opinii zbyt Generalizujący- to błąd powszechny. Junior "Busz"to przeciez jedynie "kolejny slupek".   Nadmieniam, ze najwyzszy czas odcinania sie od takiej chorej wizji realizowanego kolonializmu. Najwyzszy Czas Dzialania na rzecz pieknych wartosci - dzieki kazdemu za kazdy przejaw humanizmu. W US cos chorego i niezwykle niebezpiecznego ma miejsce. Rownoległe światy. Totalna porażka rozumu na rzecz profesjonalnej wizji Swiata -Firmy( Koncernu ). To Czas na Paradigm Shift. Media to Pierwsza ( nie! czwarta władza). Ale bez czarnowidztwa i pesymizmu. Czas na solidną pracę na naszą rzecz, naszych dzieci i ich dzieci. Pierwsze to - Obnażanie Prawdy w mocnym i krótkim przekazie. Szczegółowe-profesjonalnie usiane
analizy
są potrzebne! ale nie kazdemu. Kultura komunikacji  jest znieksztalcona - kwiecistosc zamuli kazdego.   Dzięki za artykuł i pozdrawiam
Autor: light  Dodano: 29-09-2012
mcrayven - AMERYKANOFOBIA?
Byc moze stany zjednoczone sa ogromnym mocarstwem i panują nad calym swiatem, ale nie wiem czy autor atykulu chcialby mieszkac w swiecie z przed panowania ameryki, gdzie do wojen dochodzilo od tak, poniewaz jakis przywodca mial taki kaprys, a jakiekolwiek proby walki o pawa czlowieka lub niesprawiedliwosc byly szybko tlumaczone pala i pistoletem.

A co sie stalo gdy ci "okropni" amerykanie podbili Irak w 2003 roku? Irakijscy zolnierze zaczeli protestowac na ulicach ze nie otrzymali wynagrodzen.  Pomimo tego ze caly czas slyszymy o wojnach i przemocy, zyjemy w najbardziej pokojowych czasach w historii ludzkosci (http://www.youtube.com/watch?v=ramBFRt1Uzk). Niestety wiele osob nie umie docenic mniejszego zla(cala polityka miedzynarodowa sie na tym opiera) dopoki nie odczuja na swojej skorze tego wiekszego
Autor: mcrayven  Dodano: 29-12-2012

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365