Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
204.448.314 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 701 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
(..) dopóki stosujemy się do rygorów logiki akceptowanych w dociekaniach naukowych, dopóty nie ma śladów Boga, które dałoby się nieomylnie wyśledzić w świecie, niczego, co moglibyśmy z pewnością zidentyfikować jako Jego znaki.

Dodaj swój komentarz…
KORIUS   8 na 12
Odzyskajmy Polskę!". Przyznam, iż nie zauważyłem, że już Polski nie mamy, a w każdym razie nie mają jej autorzy plakatu i ich zwolennicy.
-W treści plakatu brakuje tylko jednego słowa, które wyjaśniłoby wszytko.  Napis powinien brzmieć: "Odzyskajmy prawdziwą Polskę". Dla "prawdziwych" Polaków i "prawdziwych" patriotów Polska była "prawdziwa" jeszcze przed II wojną, a potem w krótkim okresie rządów PISu, tzw. IV RP.  Tę z kolei zabrał Tusk i PO do spółki z Putinem, a żeby uniemożliwić odzyskanie "prawdziwej" Polski przez prawdziwych Polaków wymordowali ONI "kwiat narodu" w "zamachu smoleńskim", poświęcając nawet niewinnych pilotów, stewardessy i kilku swoich kolegów jako konieczne ofiary. Po więcej szczegółów odsyłam do posła szczególnej troski A. Macierewicza.
Autor: KORIUS  Dodano: 11-11-2012
Reklama
ramichael   1 na 1
Pepesz pepeszą ale promocja tegorocznego marszu zahacza też o wątki romantyczne:http://szczuciecycem.pl/marsz-niepodleglosci.htmlhttp://szczuciecycem.pl/marsz-niepodleglosci.html
Autor: ramichael  Dodano: 11-11-2012
Grzegorz Pełka  -16 na 22
Przepraszam, ale takiego pier...niczenia dawno nie czytałem. Artykuł jakby żywcem z Gazety Wyborczej skopiowany. Trzeba być ślepym i/lub głupim żeby nie widzieć co się wokół nas dzieje.
Autor: Grzegorz Pełka  Dodano: 11-11-2012
Dariusz Godyń - @Grzegorz Pełka   7 na 9
Uderz w klawiaturę a odezwie się prawdziwek. W tych hasłach jest insynuacja, że jak ktoś myśli inaczej jak ich autorzy jest jakimś kosmitą nie Polakiem. Nie zgadzam się z tym dlatego minus.
Autor: Dariusz Godyń  Dodano: 11-11-2012
licho nie śpi - @Dariusz Gostyń   8 na 10
Ajtam, ajtam. Pan Pełka w ten subtelny sposób daje wyraz zdziwieniu, że Autor tekstu dotychczas nie zauważył (bo "ślepy i/lub głupi"), iż w Polsce od dłuższego czasu nie racjonalne myślenie jest w cenie, a pomroczność smoleńska ;)
Autor: licho nie śpi  Dodano: 11-11-2012
Poltiser - Wizja lokalna - Wierny Chory   7 na 7
Przed upadkiem Rzeczpospolitej przestrzegał Stańczyk, Kochanowski i Frycz. Prawdą jest, że Polska Racja Stanu ucierpiała od tamtej, pamiętnej, utraty Smoleńska... "Odprawa posłów Greckich". "O naprawie..." i inne publikacje to pamiątki po ruchu umacniania Państwa i Prawa, który przegrał i w konsekwencji Królestwo Jagiellonów, wzór feudalnego porządku i stabilizacji przez prawie 200 lat, stawało się coraz częściej łupem "prawdziwych patriotów" którzy zawsze mieli jakieś interesy poza krajem, a to w Watykanie, we Francji, Szwecji, Rosji...
Hasła się nie zmieniły, wódka jest lepiej oczyszczona i , o ironio, mniej koszerna. Pierwszy raz w historii, nasz kraj jest prawie mono-etniczny (głównie dzięki wysiłkom batiuszki Stalina i jego najbliższego współpracownika na arenie antropologii stosowanej, malarza z zawodu) i trzeba mieć szczególne zamiłowanie to historycznego bajkopisarstwa, żeby te histeryczne argumenty brać na poważnie inaczej, niż jako problem kliniczny. Leczenie, niestety, jest nadal dobrowolne, choć wielu skorzystałoby z pewnością z kwalifikowanej pomocy medycznej. Nie ma innej rady - trzeba starać się ich przekonać.
Autor: Poltiser  Dodano: 11-11-2012
Rafał Poniecki - Dynamizują się!   2 na 2
http://www.youtube.com/watch?v=7X8HnpbCJ7I
Ten plakat, za który Joasia Krupa pewnie powinna ich pozwać za bezwstydny plagiat, jest statyczny. Ale na Ju-Tiubie się zdynamizowali. Jeszcze tylko migawek z Gwiezdnych wojen brakuje.
Autor: Rafał Poniecki  Dodano: 11-11-2012
Fascynat - Jakie to mądre było..  -7 na 9
Grzegorz Pełka: Nawet gdy artykuł jest na miernym poziomie, ważne że po właściwej linii, nie czepiaj się :) Nieważne jak mówi, ważne że to co my :)
Zastanawiam się czy ta niepodległość boli część Polaków czy co? Tęskno im do nazistów, ruskich łagrów itd. Czy nie wystarczy powiedzieć 'Widzę patriotyzm inaczej...'? Autorowi Polska kojarzy się z wódką, cóż, każdy ma tam swój rozum i sobie właściwe predylekcje, mnie się na tę chwilę kojarzy z:
www.youtube.com/watch?v=yJAcuHWfTno
Oglądam sobie i się wzruszam tym (mimo że można to uznać za irracjonalne) jak również tym, że czasem obcokrajowcy mogą nas nauczyć z czego być dumnym.
Autor: Fascynat  Dodano: 11-11-2012
Grzegorz Pełka  -1 na 7
Kochani, proszę obejrzycie ten film, szczególnie wypowiedzi Tuska, który przypominam jest PREMIEREM tego kraju.
Rozumiem, że Polska jest Polską, bo jest wóda do chlania, a, to, że premier ma w d.. głębokim poważaniu naród to już nikogo nie interesuje. Czyj interes on reprezentuje kochani, powiedzcie mi.
Autor: Grzegorz Pełka  Dodano: 11-11-2012
KORIUS - @Fascynat   6 na 8
Zastanawiam się czy ta niepodległość boli część Polaków czy co? Tęskno im do nazistów, ruskich łagrów itd.
-Ten artykuł czytałeś, czy całkiem inny, a może po wódce dla "prawdziwych" polaków? Kogo boli patriotyzm? Czy ktoś mówi, że go boli?! To tylko Macierewicza i jego fascynatów uważających się za "prawdziwych Polaków i patriotów boli fakt, że nie są u władzy, bo wierzą, że dopiero pod ich przywództwem Polska będzie niepodległa. To choroba i chyba czas otworzyć oddziały do leczenia "syndromu smoleńskiego". Polski odzyskiwać nie trzeba, ale niepokojąco rośnie liczba polaków, którzy powinni odzyskać rozum, jeśli nie jest za późno.
Autor: KORIUS  Dodano: 11-11-2012
Fascynat - KORIUS  -5 na 7
Bardzo się starałem doczytać to do końca. A skąd wiesz czy to tylko Macierewicz i jego fascynaci, a może jest jeszcze jakąś grupa spoza tej? Przeprowadzałeś badania? Skąd przypuszczenie że ja się zaliczam do tej grupy? Jakoś tak się dziwnie składa że można z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością przewidzieć że pojawi się tutaj taki artykuł przy okazji tego święta. Przykro mi, po prostu niektórzy nie będą merdać ogonkiem przy tym święcie czytając o zaletach wódki identyfikującej z Polską - wszak tak brzmi tytuł(!). Przepraszam za zdanie inne od obowiązującego tutaj regulaminowo:) Racjonalista to portal m.in. wolnomyślicielski, ale ja po prostu nie wiem jak myśleć wolno :) (Nie pijam wódki. W ogóle mało pijam. Nie jestem przekonany co do teorii zamachu. Jak się trochę głowę otworzy, to mózg wcale nie wypadnie.)
Autor: Fascynat  Dodano: 11-11-2012
RX500 - Fascynat   3 na 5
Bardzo się starałem doczytać to do końca.
Chyba tylko tytuł, tak czy owak nic nie zrozumiałeś. Tak w skrócie, chodzi o to, że nawet wódka jest polska, więc co oszołomy chca odzyskiwać? Dlaczego podważają niepodległość kraju? Brak ci niepodległości, uważasz, że żyjemy w kondominium?!
Autor: RX500  Dodano: 11-11-2012
KORIUS - @Grzegorz Pełka   3 na 5
Trzeba być ślepym i/lub głupim żeby nie widzieć co się wokół nas dzieje.
-Oświeć nas obłąkany patrioto, co się wokół nas dzieje, poza tym, że niebezpiecznych idiotów przybywa lawinowo?!
Autor: KORIUS  Dodano: 11-11-2012
Fascynat - RX500  -3 na 3
Istnieje też pewne prawdopodobieństwo, że może autor się myli. Ale zapomniałem że wszystko co tutaj pisze, to prawda :) (Ale krytyczne myślenie jest cenne i propagujemy je, tak? Tak-tak-tak!!) Yy nawet wódka polska ..proponuję iść do biblioteki i wypożyczyć np. taki podręcznik akademicki do bankowości i poczytać w jakim stopniu polskie banki są polskie. A nie bić w ciemno, że sekta smoleńska. Haha, mało Ci niepodległości? Racja, racja. We łbach się ludziom przewraca.
Autor: Fascynat  Dodano: 11-11-2012
Edzio - co jest polskie?   2 na 4
Polska dawno została rozdarta na kawałki.Co z tego , że mamy jakieS tam państwo.Majątek narodowy rozgrabiły państwa zachodnie i Watykan rękami kleru.Polska praktycznie nie ma przemysłu-obsługujemy tylko produkty zagraniczne (w dziedzinie techniki-samochody, urz ądzenia , maszyny itp.)Produkujemy zagraniczne wyroby.Polska istnieje tylko z nazwy.Jesteśmy kolonią krajów bogatych z tanią siłą roboczą.Dlaczego firmy zagraniczne nie płacą podatków?Cały zysk wypływa za granicę, a Polak dostaje ochłapy -1000 PLN na miesiąc albo i nic.Zasiłek 500 PLN przez 6 miesięcy a co dalej?To co polskie się wydaje jak podrążyć temat to albo niemieckie , francuskie, zakład gdzie ja pracuję należy do Hiszpanów.
Nie jestem żadnym PISowcem i brzydzę się nimi, ale PO też się brzydzę.Ten kraj zabrnął w ślepą uliczkę.I latanie z biało-czerwonymi kotylionami w 11 listopada nic tu nie pomoże.Ta wojna polsko-polska to zastępczy temat i zasłona dla tego, co się dzieje naprawdę, a bardzo źle się dzieje.Jak PIS by rządził to też źle by się działo.Przecież to ekipa z jednego pnia-oni sobie wzajemnie krzywdy nie zrobią...Podziwiam cierpliwość i takt rządu Rosji- na ich miejscu to bym zapakował ten wrak samolotu na wywrotkę i wywalił to na granicy z Polską i zakaz stawiania polskich pomników w Rosji.
Autor: Edzio  Dodano: 11-11-2012
Fascynat - Edzio!!  -2 na 2
Edzio, co Ty mówisz? Czy nie zauważyłeś logiki wywodu w tym felietonie? Wszystko jest polskie, bo pisze że polskie. I po polsku. I nazwy miejscowości są po polsku i w ogóle. Jak można dyskutować z faktami oczywistymi? No to 'chlup w ten głupi dziób'! :) (A tak poważnie Edzio, masz sporo racji. Niestety... Ale to jest tak, że mądry pojmie w lot, głupiemu potrzebny młot).
Autor: Fascynat  Dodano: 11-11-2012
Edzio - wybór  -1 na 5
Chodzi mi o to ,że wybór jest między skrajnym liberalizmem(tylko zysk, zero państwa, złodziejstwo i korupcja,czyli PO) i skrajnym nacjonalizmem, nietolerancją ,władzą kleru i rusofobią-czyli PIS.Czyli katastrofa.Jak to powiedział nasz wielki "mędrzec" Wałęsa -bendziem pałować!I tak to się skończy.Dlaczego nasz rząd tak usilnie zabiega o zainstalowanie wojska amerykańskiego w Polsce,nawet jak sami Amerykanie tego nie chcieli?Bo obecność wojsk USA na naszym terytorium maja gwarantować obecny status Polski jako ostoi kapitalizmu i liberalizmu.Nota bene kiedy Polska wstępowała do NATO obiecał nasz rząd , że na terytorium Polski nie bedzie żadnych baz wojsk USA.I co?Jak dotrzymują słowa?Jednostka GROM nie jest już polska, jej faktycznym dowódcą jest Amerykanin.Przehandlowaliśmy im GROM i działają oni w interesie USA.
Politykiem , który próbował "odzyskać Polskę" był Andrzej Lepper.Mimo że robił to topornie i różnie mu to wychodziło, i głupoty gadał nieraz ale on miał dobre intencje i był prawdziwym patriotą, który głośno mówił o machlojach i przekrętach prozachodniej władzy.No i jak skończył...Zabili go ci, którym nie zależy na "odzyskaniu Polski"...
Autor: Edzio  Dodano: 11-11-2012
RX500 - Fascynat   3 na 3
Istnieje też pewne prawdopodobieństwo, że może autor się myli. Ale zapomniałem że wszystko co tutaj pisze, to prawda :)
-Już wystarczy, znam ten styl. Jeżeli istnieje prawdobodobieństwo, że autor się myli, to na pewno się myli gdy fascynatom to pasuje. Po co udowadniać? Ani słowa konkretu, co źle jest w artykule, gdzie autor się myli i gdzie te braki niepodległości? Podobnie z katastrofą smoleńską, jeżeli isnieje prawdopodobieństwo, że to był zamach, to na pewno zamach i na pewno winni są ci, których wskaże Macierewicz.
Autor: RX500  Dodano: 11-11-2012
Fascynat - RX500  -1 na 5
I tylko tyle na mnie znalazłeś?:) Polecam Ci czytać komentarze w całości, bo mnie jedziesz tym Macierewiczem z nieznanego mi powodu zmieniając temat. Mówiłem Ci, idź do biblioteki, sięgnij do opracowań, ja podałem przykład o 'naszych' bankach. Nigdy nie jest za późno, żeby się pouczyć. Co źle jest w artykule, no przede wszystkim to, że autor wybiera najbardziej idiotyczną opinię o naszym kraju ('kondominium') i się z niej natrząsa wcale nie w lepszy sposób. Bo jasne jest, że to nie o to chodzi że nasz kraj nie istnieje czy że ktoś go nam ukradł spod nóg. Dziś to się robi w bardziej kulturalny sposób. Autor sprawia wrażenie bardzo naiwnego. Rozważania o dziewictwie Matki Polki to jest niestety zbyt niski poziom, by zobowiązywał do komentowania. Podobnie 'nasitubylizm' na widok wódki, naprawdę są rzeczy istotniejsze z tym krajem związane. O ile sam plakat może się nie podobać, to doprawdy nie wiem czy wypada (bo wolno, tylko czy tak przystoi) kpić z tego, że ludzie czczą niepodległość swojego kraju. To przykre z uwagi na los tak wielu ludzi, którzy zginęli broniąc go przed jej utratą (trochę szacunku się należy). Mnie takie coś brzydzi. Artykuł jest jadalny, tylko że niestety - niesmaczny. Więc życzę smacznego, a ja posłucham sobie wspaniałej piosenki o polskich żołnierzach.
Autor: Fascynat  Dodano: 12-11-2012
RX500 - @Fascynat   3 na 5
doprawdy nie wiem czy wypada (bo wolno, tylko czy tak przystoi) kpić z tego, że ludzie czczą niepodległość swojego kraju.
-To "prawdziwy" patriotyzm tak otumania?!? Artykuł jest kpiną nie z patriotyzmu, tylko z tych którzy podważają niepodległość Polski, wszędzie węsząc spiski. Wszędzie podejrzliwość, niedomowienia i oskarżenia. Wpisujesz się doskonale w styl Macierewicza. Nie masz pojęcia o patriotyzmie!
nie o to chodzi że nasz kraj nie istnieje czy że ktoś go nam ukradł spod nóg. Dziś to się robi w bardziej kulturalny sposób.
-Retoryka dla moherowych oszołomów. Co się robi, kto robi, komu? Autor właśnie do takich tłumoków się odnosi, którzy dokładnie tak uważają, że nasz kraj nie istnieje, że został ukradziony. Napradę tacy istnieją.  Albo nic nie zrozumiałeś, albo jestes jednym z nich. 
Autor: RX500  Dodano: 12-11-2012
Fascynat - RX500   1 na 3
Słuchaj facet, my nie jesteśmy w jakimś gimbusie, żebyś rozmawiał ze mną w ten sposób, poniał? Ojj a ja użyłem słowa 'prawdziwy'; 'prawdziwy Polak' etc. gdzieś? (Ojj już nie udawaj żeś taki patriota sam jest, z tego co słyszałem oficjalna dyrektywa tutaj jest taka, że patriotyzm to płacenie podatków, abonamentu RTV i sprzątanie kupki po swoim psie). Ty i Korius stale próbujecie mi wmówić jakieś bzdury tylko dlatego, że nazywam rzeczy po imieniu. Kto tu wietrzy jakieś spiski? Jakie tajne organizacje? "Oddanie" niemal w całości sektora bankowego zagranicy jest informacją powszechnie znaną i jak najbardziej wynika ze świadomego działania polskich władz. Nie mówię tutaj nic o masonach czy illuminatach itd., oni nawet nie są potrzebni, ten kraj sam siebie do ruiny doprowadzi. Jak chcesz wiedzieć co się robi, co robi i kto komu to poszukaj w innych źródłach, bo na Racjonaliście znajdziesz raczej informacje dotyczące obecności krzyża i obrażania uczuć religijnych itd., problemy wprawdzie istotne, ale kropla w morzu naszych problemów, są ważniejsze, jak je rozwiążemy to wtedy można się zająć dekoracjami.
Autor: Fascynat  Dodano: 12-11-2012
RX500 - @Fascynat   3 na 3
Ty i Korius stale próbujecie mi wmówić jakieś bzdury tylko dlatego, że nazywam rzeczy po imieniu.
-Niczego nie nazwałeś po imieniu, same majaczenia jak to Polska jest wyprzedawana, a była taka k... bogata, ciekawe kiedy, za komuny? Teraz Grecy i inne leniwe nieudaczniki tak samo pieprzą. Naczupurzyłeś się jak typowy "prawdziwy" Polak na artykuł, który w sumie dość lekko i żartobliwie traktuje agresywne oszołomstwo, kompletnie nadinterpretując treści o wódce. Może się jednak napij i wyluzuj.
Autor: RX500  Dodano: 12-11-2012
dobromeg - Czegos tu nie rozumiem:   3 na 3
Fascynat pisze: "Zastanawiam się czy ta niepodległość boli część Polaków czy co?"

Jezeli Fascynat potwierdza w powyzszym zdaniu, ze mamy niepodleglosc, to dlaczego wlasciwie chce jeszcze "odzyskac Polske"?
Autor: dobromeg  Dodano: 13-11-2012

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365