|
Chcesz wiedzieć więcej? Zamów dobrą książkę. Propozycje Racjonalisty: | | |
|
|
|
|
Nauka » Biologia » Antropologia » Nauki o zachowaniu i mózgu
Czy wychowanie ma sens? Moralne implikacje trzech praw genetyki behawioralnej [3] Autor tekstu: Jarosław Miętkiewicz
12. S. O. Lilienfeld, S. J. Lynn, J. Ruscio, B. L. Beyerstein, op.cit., s. 257.
13. S. Pinker, op.cit., s. 555.
14. T. Stawiszyński, op.cit., s. 34.
15. S. Pinker, op.cit., s. 563-566.
16. Tamże, s. 542.
17. Tamże, s. 546-547.
18. S. O. Lilienfeld, S. J. Lynn, J. Ruscio, B. L. Beyerstein, op.cit., s. 258.
19. Tamże, s. 255.
20. Tamże, s. 259-265.
21. S. Pinker, op.cit., s. 567.
22. Plastyczność mózgu to zdolność modyfikacji organizacji jego połączeń neuronalnych pod wpływem bodźców (J. Vetulani, Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice, Kraków 2012, s. 87-92.
23. S. Harris, Pejzaż moralny. W jaki sposób nauka może określać wartości, Stare Groszki 2012, passim.
24. S. Pinker, op.cit., s. 567.
25. T. Stawiszyński, op.cit., s. 44-45.
26. P. Szumlewicz, Niezbędnik ateisty. Rozmowy Piotra Szumlewicza, Warszawa 2010, s. 20.
27. S. Pinker, op.cit., s. 567-568.
28. R. Dawkins, Samolubny gen, Warszawa 1996, s. 197.
29. D. McGowan, M. Matsmura, A. Metskas, J. Devor, op.cit., passim.
30. Koncepcja dostosowania łącznego zakłada, że dostosowanie danego organizmu jest sumą sukcesu reprodukcyjnego i wpływu tego organizmu na sukces
reprodukcyjny jego krewniaków.
31. S. Harris, op.cit., s. 84-85.
32. M. Daly, M. Wilson, Samolubne geny a relacje rodzinne, [w:] A. Grafen, M. Ridley (red.), Richard Dawkins. Ewolucja myślenia, Gliwice
2008, s. 217.
33. S. Pinker, op.cit., s. 568.
34. T. Witkowski, op.cit., s. 83-85.
35. Z. Bauman, Etyka ponowoczesna, Warszawa 2012, s. 13.
Bibliografia:
1. Bauman Z., Etyka ponowoczesna, Warszawa 2012.
2. Daly M., Wilson M., Samolubne geny a relacje rodzinne, [w:] Grafen A., Ridley M. (red.), Richard Dawkins. Ewolucja myślenia, Gliwice
2008.
3. Dawkins R., Samolubny gen, Warszawa 1996.
4. Harris S., Pejzaż moralny. W jaki sposób nauka może określać wartości, Stare Groszki 2012.
5. Lilienfeld S. O., Lynn S. J., Ruscio J., Beyerstein B. L., 50 wielkich mitów psychologii popularnej. Półprawdy, ćwiećprawdy i kompletne bzdury, Stare Groszki 2011.
6. McGowan D., Matsmura M., Metskas A., Devor J., Jak wychować wolnomyśliciela. Praktyczny poradnik wychowania poza wiarą, Warszawa 2012.
7. Pinker S., Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Sopot 2012.
8. Stawiszyński T., Potyczki z Freudem. Mity, pułapki i pokusy psychoterapii, Warszawa 2013.
9. Szumlewicz P, Niezbędnik ateisty. Rozmowy Piotra Szumlewicza, Warszawa 2010.
10. Vetulani J., Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice, Kraków 2012.
11. Witkowski T., Zakazana psychologia. Tom II. Nauka kultu cargo i jej owoce, Stare Groszki 2013.
1 2 3
« Nauki o zachowaniu i mózgu (Publikacja: 27-12-2013 )
Jarosław Miętkiewicz Magister pedagogiki i fizjoterapii. Pracuje jako fizjoterapeuta w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym nr 4 w Lublinie. | Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie tego tekstu należą do autora i/lub serwisu Racjonalista.pl.
Żadna część tego tekstu nie może być przedrukowywana, reprodukowana ani wykorzystywana w jakiejkolwiek formie,
bez zgody właściciela praw autorskich. Wszelkie naruszenia praw autorskich podlegają sankcjom przewidzianym w
kodeksie karnym i ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.str. 9522 |
|