Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
207.626.723 wizyty
Ponad 1064 autorów napisało dla nas 7362 tekstów. Zajęłyby one 29015 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy Trump wywoła kryzys ekonomiczny?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 37 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Sklepik "Racjonalisty"

Złota myśl Racjonalisty:
Między osobistą trwogą egzystencjalną a władzą nad ciałem i duszą innych ludzi rozciąga się obszar, gdzie czają się metafizyczni rozbójnicy, czerpiący profity z duchowej i intelektualnej nędzy swych bliźnich.
 Nauka » Pseudonauka, paranauka

O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności [6]
Autor tekstu: Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna

„Psychologia Społeczna"

*

Literatura cytowana:
  1. Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M. (1997). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Zysk i S-ka Wydawnictwo: Poznań.
  2. Aulagnier, R. (2007). Wiedza prosto z pola. Charaktery, 10, 34-37.
  3. Chambless, D. L., Baker, M. J., Baucom, D. H., Beutler, L. E., Calhoun, K. S., Daiuto, A., i in. (1998). Update on empirically validated therapies, II. Clinical Psychologist, 51 (1), 3-16.
  4. Crews, (2001). Wojna o pamięć. Spór o dziedzictwo Freuda. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego: Kraków.
  5. Draheim, S. E. (2003). O wszczepianiu dzieciom pseudopamięci, czyli o manipulacji w dobrej wierze. W: E. Zdankiewicz-Ścigała, T. Maruszewski (red.) Wokół psychomanipulacji. Wydawnictwo SWPS Academica: Warszawa.
  6. First, M. (2002). A Research Agenda for DSM-V: Summary of the DSM-V. Preplanning White Papers Published in May 2002
  7. Goleman, G. (1986). Psychiatry: guide to therapy is fircely opposed. New York Times, 23 September, C1, 2.
  8. Grob, G. N. (1991). Origins of DSM-I: a study in appearance and reality. American Journal of Psychiatry, 148(4), 421-31.
  9. Gujska, B. B. (2006). Molestowanie pamięci. Rzecz o nowym fenomenie psychologicznym i jego skutkach społecznych. FRONDA: Warszawa.
  10. Hellinger, B., ten Hövel, G. (2004). Praca nad rodziną. Metoda Berta Hellingera. GWP: Gdańsk.
  11. Kozielecki, J. (1984). Strategie mniejszych uczonych. Przegląd Psychologiczny, 27 (4), 813- 820.
  12. Lambert, M. J., Bergin, A. E., Collins, J. L. (1977). Therapist-Induced Deterioration in Psychotherapy. W: A. S. Gurman, A. M. Rogers (red.), The Therapist's Contributions to Effective Treatment. Pergamon Press: New York.
  13. Lowe, P. (2001). Plea bargain in „rebirthing" death. Denver Rocky Mountain News, 08-04-2001, 3B.
  14. Łukaszewski, W. (1989). Imitatorzy ptaków: O pewnym sposobie uprawiania psychologii. Przegląd Psychologiczny, 32 (1), 17-26.
  15. Masson, J. (2004). Przeciw terapii. Oficyna Wydawnicza „Impuls": Kraków.
  16. Mayes, R., Horwitz, A. V. (2005). DSM-III and the revolution in the classification of mental illness. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 41 (3), 249-67.
  17. Mays, D. T., Franks C. M. (1985). Negative Outcome in Psychotherapy and What to Do About It. Springer Publishing Company: New York.
  18. O'Donohue, W, Ferguson, K. E. (2006). Evidence-Based Practice in Psychology and Behaviour Analysis. The Behaviour Analyst Today, 7 (3), 335-349.
  19. Persuad, R. (2006). Pozostać przy zdrowych zmysłach. Jak nie stracić głowy w stresie współczesnego życia. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza: Warszawa.
  20. Rakowska, J. M. (2005). Skuteczność psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR: Warszawa.
  21. Reisner, A. D. (2005). Add Added The Common Factors, Empirically Validated Treatments, and Recovery Models of Therapeutic Change. Psychological Record, 55 (3), 377-399.
  22. Rosenhan, D. L. (1973). On being sane in insane places. Science, 179 (70), 250-8.
  23. Sanderson, W. C., Woody, S. (1995). Manuals for empirically validated treatments: A projectof the task force on psychological interventions. American Psychological Association, Division of Clinical Psychology: Oklahoma City.
  24. Sheldrake, R. (1981). A new science of life. New Science, 90, 766-768.
  25. Sokal, A., Bricmont, J. (1998). Modne bzdury. O nadużywaniu pojęć z zakresu nauk ścisłych przez postmodernistycznych intelektualistów. Prószyński i S-ka: Warszawa.
  26. Sokal, A. (1996). Transgressing the boundaries: Toward a transformative hermeneutics of quantum gravity. Social Text 46/47, 217-252.
  27. Speigel, A. (2005). The Dictionary of Disorder: How one man revolutionized psychiatry. The New Yorker, 80 (41), 56-63.
  28. Task Force on Promotion and Dissemination of Psychological Interventions. Division of Clinical Psychology, American Psychological Association. (1995). Training in and dissemination of empirically validated psychological treatments: Report and recomendations. The Clinical Psychologist, 48(1), 3-23.
  29. Wilson, M. (1993). DSM-III and the transformation of American psychiatry: a history. American Journal of Psychiatry. 150 (3), 399-410.
  30. Witkowski, T. (2007). Modne bzdury wciąż modne. Nauka, 4, 149-157.
  31. Zimbardo P. G., Ruch F. L. (1994). Psychologia i życie. Wydawnictwa Naukowe PWN: Warszawa.


1 2 3 4 5 6 

 Po przeczytaniu tego tekstu, czytelnicy często wybierają też:
Neuronauka, neurobiznes czy neurobzdury?
Kinezjologia edukacyjna czyli nasz pierwszy kontakt z pseudonauką w szkole

 Dodaj komentarz do strony..   Zobacz komentarze (10)..   


« Pseudonauka, paranauka   (Publikacja: 30-03-2008 )

 Wyślij mailem..   
Wersja do druku    PDF    MS Word

Paweł Fortuna
Doktor, asystent w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL. Realizuje badania eksperymentalne z zakresu procesów poznawczych leżących u podłoża obrony przed manipulacją i perswazji. Uczestniczy w projektach badawczych realizowanych w ramach Katedry i Ośrodka Psychologicznych Analiz Komunikowania Społecznego. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z psychologii zachowań konsumenckich, psychologii reklamy oraz psychologii komunikacji perswazyjnej. Zainteresowania naukowe: psychologia zmiany postaw, perswazja narracyjna, obrona przed manipulacją (bias correction), komunikacja audio-wizualna.

Tomasz Witkowski
Psycholog, pisarz, nauczyciel akademicki, doktor. Pracował przez wiele lat w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, następnie przez rok - w Instytucie Psychologii w Bielefeld w Niemczech. Prowadził badania na Uniwersytecie w Hildesheim w Niemczech, a ostatnio pracował kilka lat w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, na Wydziale Zamiejscowym we Wrocławiu.
 Strona www autora

 Liczba tekstów na portalu: 4  Pokaż inne teksty autora
 Najnowszy tekst autora: Kinezjologia edukacyjna czyli nasz pierwszy kontakt z pseudonauką w szkole
Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie tego tekstu należą do autora i/lub serwisu Racjonalista.pl. Żadna część tego tekstu nie może być przedrukowywana, reprodukowana ani wykorzystywana w jakiejkolwiek formie, bez zgody właściciela praw autorskich. Wszelkie naruszenia praw autorskich podlegają sankcjom przewidzianym w kodeksie karnym i ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
str. 5808 
   Chcesz mieć więcej? Załóż konto czytelnika
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365