Dziedziny :
· [1]
· [1]
· [1]
· [2]
· [7]
· [6]
· [1]
· [1]
· [4]
· [6]
· [6]
· [2]
· [3]
· [1]
· [1]
· [2]
· [15]
· [3]
· [3]
· [1]
· [3]
· [10]
Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders Dziedzina: Nowe technologie Autor: Andrzej Gwóźdź Miejsce i rok wydania: Kraków 2004 Wydawca: Universitas Liczba stron: 216 Wymiary: A5 cm ISBN: 83-242-0456-3 Okładka: Miękka Ilustracje: Nie Cena: 37,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ] Opis Monografia poświęcona ekranom w ich rozlicznych związkach z kulturą – głównie audiowizualną – uwzględniająca praktyki kina, telewizji i wideo. Analiza efektów spotkania technologii cyfrowych z hipertekstualnymi i hipermedialnymi narracjami współczesności (twórczość Wima Wendersa, Petera Greenewaya, ale także gry komputerowe). Posiłkując się pracami szczególnie Wima Wendersa, Autor ukazuje kulturowo-miedialne efekty awansu ekranów we współczesnej audiowizji. Niezwykle oryginalna i nowoczesna propozycja, próbująca odpowiedzieć na newralgiczne pytania, dotyczące stanu kultury przełomu wieków.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
1. MOBILIZACJE WIDZENIA
Film w poszukiwaniu mediów
Ekranizowanie czasoprzestrzeni
Niesforne obrazy
2. DESIGN WIDZIALNOŚCI
od pigmentu do interfejsu
Intermedialność estetycznie
Gesty wideo
3. WIMA WENDERSA OBLICZA MEDIÓW
Widzieć widzenie
Logika widzialności
Design miast
ZAKOŃCZENIEPodziel się swoją opinią o tej książce.. Teksty Racjonalisty o pokrewnej tematyce:Media, zabobony i stereotypy
Wartości chrześcijańskie i media - OTK 7VI94
Kościoły i związki wyznaniowe a media
Kilka uwag o telewizji
Media na tropie sekty. Casus Pawlisz