Społeczeństwo » Młodzież, szkoła, studia
Młodzież, szkoła, studia "Dzieci nie są waszą własnością,
Są synami i córkami samej mocy Życia,
Jesteście ich rodzicami, ale nie stworzycielami, I chociaż mieszkają z wami, do was nie należą.
Możecie dać im swoją miłość, lecz nie wasze idee,
Ponieważ one mają własne idee.
Możecie dać dom ich ciałom, ale nie ich duszom,
Ponieważ ich dusze mieszkają w domu przyszłości,
Którego wy nie możecie odwiedzić nawet we śnie.
Możecie się wysilać, by stać się takimi jak one,
Lecz nie możecie żądać, by one upodobniły się do was,
Albowiem życie nigdy się nie cofa,
Ani nie zatrzymuje się na dniu wczorajszym."
Kahil Gibran Tytuł strony | Autor | A może by tak bez szkoły? | Elżbieta Binswanger-Stefańska |
A za karę będziecie się uczyć etyki... | Oskar Wiśniewski |
Alfabetyzacja w Chińskiej Republice Ludowej | Anna Pietruszewska |
Apel o odwagę z okazji święta nauczyciela | Mariusz Agnosiewicz |
Ateista na religii | Anna Słota |
Bezpłatne studia | Teresa Jakubowska |
Błogosławieni cisi i ci, co pyszczą w porę | Oskar Wiśniewski |
Charles Darwin i jego spadkobiercy | Antoni Rokita |
Chcemy żyć w kraju czystych reguł | Tomasz Chabinka, Zuzanna Niemier |
Cóż za zbieg okoliczności... | Maciej Bandur |
Czego się uczy berlińska młodzież na szkolnych lekcjach etyki | Andrzej Wendrychowicz |
Czym jest dysleksja | Anna Obuchowicz-Siwiec |
Dlaczego polska szkoła nie lubi filozofii | Tomasz Kalbarczyk |
Dzieci, ryby i ...studenci – głosu nie mają | Student |
Dzieciaki, które wykrywają bzdury i dorośli, których to wkurza | Ben Goldacre |
Edukacja demokratyczna | Barbara Stanosz |
Etyka / religia | Andrzej Wendrychowicz |
Etyka w szkole jako zakładniczka katechezy | Jan Hartman |
Fiński cud edukacyjny | Andrzej Wendrychowicz |
Fiński cud edukacyjny i inne mity bezstresowego kształcenia | Mariusz Agnosiewicz |
Frustrat zone | Krzysztof Ambroziak |
Gdy nauczanie ogranicza odkrywanie | Ed Yong |
Gimnazjalista nowy wróg publiczny | Łukasz Kołodziej |
Głos w sprawie lektur szkolnych | Dominik Rotkiewicz |
Guru i trzej idioci | Jacek Tabisz |
Hedonista, konserwatysta, hipokryta | Artur Chludziński |
Ijime a samobójstwa uczniów w Japonii | Joanna Śliwa |
Klękanie Wielkopolskie, czyli powstań jeśli potrafisz | Przemysław Piela |
Królewski Bożonarodzeniowy. Wykład – wojna trwająca 300 milionów lat | Ed Yong |
Krzyżować czy nie krzyżować? | Marcin Orliński |
Lekarstwo na młodzież? | Łukasz Remisiewicz |
Lekcje patriotyzmu to pomysł posłanki SLD | Mariusz Agnosiewicz |
Liryka, liryka, tkliwa dynamika… (wywołany do tablicy) | Jacek Kozik |
List polskiego ucznia | "Konrad" |
Matura z wiary | Kamil Kłosiński |
MEN zrealizuje etyczny projekt PSRu | Mariusz Agnosiewicz |
Metoda Lipmana a polskie realia szkolne | Aleksandra Bugajak |
Młody Polak zalgorytmizowany | Michał Sobieraj |
Młodzież - światło narodu? | Mariusz Agnosiewicz |
Modlitwa przed dzwonkiem | Monika Stogowska |
Nawojki z klasą, czyli o gimnazjum w Dobrzyniu | Wojciech Staszewski |
Nie-etykalni | Alicja Jurasińska, Klaudia Marzec |
Nie-etykalni, czy nie-chętni? | Damian Palus |
O etyce przez internet bardzo polemicznie | Andrzej Wendrychowicz |
O nauczaniu religii i etyki w szkole | Radosław S. Czarnecki |
O religii i etyce w szkole. Odpowiedź dla Biura Rzecznika Praw Obywatelskich | Tomasz Kalbarczyk |
O siedemnastoprocentowej „prawdzie katolickiej” (i nie tylko) | Henryk Wójcik |
Okaleczeni studenci? | Michał Piotrowski |
Organiczny patriotyzm | Łukasz Bertram |
Pan Bóg na szkolnym korytarzu | n.d. |
Pierwsze uczelnie wyższe | Monika Sadlok |
PISA 2012. Polscy uczniowie liderami Europy | Mariusz Agnosiewicz |
Polscy uczniowie lubią czytać, ale połowa nie odróżnia faktów od opinii | Mariusz Agnosiewicz |
Polska religijność - efekty katechizacji | Radosław S. Czarnecki |
Polska z rekordowym spadkiem w badaniu PISA | Mariusz Agnosiewicz |
Ponad uprzedzeniami i stereotypami | Marian Dziwisz |
POPiSowy Premier, czyli nauczycielska przysługa... | Katarzyna Bocheńska |
Postmodernistyczne korzenie uniwersyteckiego szaleństwa | Michael Shermer |
Precz z indeksami | Mirosław Soroka |
Problemy dzieci dyslektycznych w nauce języków obcych | Anna Obuchowicz-Siwiec |
Projekt Motywacja | Ed Yong |
Rocznica, której w ogóle nie powinno było być | Andrzej Wendrychowicz |
Rousseau, Helwecjusz, Condorcet: wychowanie wolnego człowieka do lepszego świata | Katarzyna Szumlewicz |
Rzecznik przemówił w sprawie „elfów” | Caden O. Reless |
Sól ziemi | Marcin Kruk |
Statystyczna edukacja | Michał Leszczyński |
Stop przemocy w szkołach | Bartłomiej Kubiak |
Subiektywnie o religijnej indoktrynacji | Róża |
Szanowny Panie Darwinie | Katarzyna Pazuła |
Szkoła Rzeczypospolitych | Michał Pierzchalski |
Szkoła, rodzice, wychowanie bezstresowe | Łukasz Remisiewicz |
Szkołom wyznaniowym – dziękujemy | Maciej Psyk |
Szkoły bez etyki | Jan Hartman |
Świadectwo – z dziennika abiturienta | Przemysław Piela |
Twór skostniały. O szkole cybernetycznie | Marian Mazur |
Uczenie patriotyzmu | Krystyna Kukucka |
Uświadamianie dzieci | Mariusz Agnosiewicz |
W kręgu wartości katolicko-narodowych | Marian Dziwisz |
W naukowym czasopiśmie ośmioletnie dzieci publikują badanie dotyczące trzmieli | Ed Yong |
Wychowanie do bycia rodzicem | n.d. |
Wyobraź sobie szkołę... | Norbert Paprocki |
Wyznania małolaty | Ewelina Bednarska |
Zagubiona tożsamość | Wojciech Deptuła |
Zatrute ziarno | Lucjan Ferus |
Zjawisko dysleksji w Polsce. Rys historyczny | Anna Obuchowicz-Siwiec |
Żółć mnie zalewa, czyli refleksje o polskiej edukacji | Krzysztof Pochwicki |
Żyjąc nieżyjącym | Michał Michałowski |
« Dział nadrzędny
|
Logowanie.. Nowości działu:
| Nienawiść z podręczników szkolnych Bakhtawar Bilal Soofi (14-12-2013) | Celowo czy podświadomie w naszych podręcznikach szkolnych umieściliśmy
na wyższym piedestale cechy odwagi, śmiałości i męstwa niż cechy
uczciwości, współczucia i umiejętności. Jest to odzwierciedlenie systemu edukacyjnego, który
przyczynia się do gloryfikacji wojny kosztem humanitaryzmu. Do tekstu.. | |
| O religii i etyce w szkole. Odpowiedź dla Biu.. Tomasz Kalbarczyk (25-10-2013) | Po
publikacji mojego tekstu O
nieporozumieniach wokół lekcji etyki, czyli dlaczego polska szkoła nie lubi
filozofii zwrócono się do mnie z Biura Rzecznika Praw Obywatelskich z prośbą
o możliwie pełne zestawienie problemów związanych z organizacją lekcji
religii i etyki w polskiej szkole oraz znane ..» Do tekstu..
| |
| O siedemnastoprocentowej „prawdzie.. Henryk Wójcik (25-10-2013) | Chrześcijanie stanowią ok. 35 % ludności
świata. Inne religie mają następujący procentowy udział w liczbie ludności
naszej planety. Muzułmanów jest więcej niż katolików.
Obecnie stanowią ok. 22% procent ludności świata. Hinduizm wyznaje 15%
ludności. Buddyzm wyznaje 6% ludności. Bezwyznaniowców jest ..» Do tekstu..
| |
| Kreacjonizm i cenzurowanie ewolucji w szkole Jerry Coyne (16-10-2013) | Walka
z kreacjonizmem nigdy się nie kończy i nie skończy, jak długo istnieje
wiara. Można by się jednak spodziewać, że kreacjonizm przynajmniej osłabnie
w Wielkiej Brytanii, gdzie wiara religijna nie jest tak wszechobecna. Niemniej
istnieją tam te obrzydliwe "szkoły wyznaniowe", zaaprobowane i finansowane ..» Do tekstu..
| |
| Ateizm będzie nauczany w irlandzkich szkołach Jerry Coyne (28-09-2013) | Często informujemy o konflikcie między ateizmem i
wiarą. Dziś też mamy wiadomość na ten temat, ale tym razem dobrą. Jak
donosi brytyjski "Guardian", niebawem w irlandzkich szkołach podstawowych będą
obowiązkowe lekcje o ateizmie. To historyczny krok, który ucieszy Richarda Dawkinsa
- pisze ..» Do tekstu..
| |
| Problemy dzieci dyslektycznych w nauce językó.. Anna Obuchowicz (23-09-2013) | Dzieci dyslektyczne obok problemów związanych z nauką często cierpią na
zaburzenia
emocjonalno-sensoryczne. Wśród najczęściej spotykanych
zauważa się kompleksy natury psychicznej, poczucie lęku, niepewność, strach przed
odrzuceniem. Do tekstu.. | |
Zobacz inne streszczenia
|